וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ווטרגייט: ניקסון ידע הכל

28.7.2003 / 16:13

עוזרו של הנשיא: ניקסון הורה על הפריצה למטה המפלגה הדמוקרטית; עד כה סברו חוקרי הפרשה כי הנשיא "רק" ניסה לטייח ולחפות על מקורביו

דברים שאמר אתמול ג'ב מגרובר, עוזרו של הנשיא האמריקאי לשעבר, ריצ'רד ניקסון, מגלים פרטים חדשים על פרשת ווטרגייט שהסעירה את ארה"ב ב-1972. בעקבות חשיפת הפרשה התפטר ניקסון. מגרובר אמר כי שמע את ניקסון מאשר באופן מפורש את הפריצה למטה המפלגה הדמוקרטית במלון ווטרגייט, כדי לשתול במקום אמצעי ציתות. עד כה סברו חוקרי הפרשה כי ניקסון ניסה לטייח הפרשה ולחפות על אלו שלקחו חלק בשערורייה.

מגרובר אמר לבי.בי.סי, כי החליט לגלות את האמת מאחורי מעורבותו האישית של ניקסון בפרשה, לאחר שלקה לאחרונה בהתקף לב. הוא טען כי היה עד לשיחת טלפון שהתנהלה בין ניקסון למנהל הקמפיין שלו, ג'ון מיטשל, במרץ 1972 - שלושה חודשים לפני ביצוע הפריצה למטה המפלגה. לדבריו, השניים שוחחו על רעיון שהעלה אחד מעוזריו של ניקסון, גורדון לידי, ועיקרו היה לפרוץ למטה המפלגה הדמוקרטית ולשתול במקום אמצעי האזנה.

לטענת מגרובר, השיחה בין ניקסון למיטשל התנהלה כך: "ג'ון, אנו חייבים לקבל מידע על יו"ר המפלגה הדמוקרטית. הדרך היחידה שעומדת בפנינו היא לבצע את תכניתו של לידי. אתה חייב לעשות זאת". ג'ון דין, שכיהן כפרקליט הבית הלבן תחת ניקסון, אישר את טענת מגרובר. "זה בהחלט אופייני לניקסון", אמר.

אולם סטנלי קוטלר, מומחה לענייני משפטים אמריקאי, שחקר את הפרשה, אמר בתגובה לטענות כי הן "טענות מפוקפקות שנאמרו מפי אדם מפוקפק". ניקסון, שחשש כי בית הנבחרים ידיח אותו בעקבות הפרשה, החליט להתפטר ב-1974. 25 מקורבים לנשיא, שנמצאו קשורים לפרשה, נשפטו ונכלאו - ובהם גם מגרובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully