וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום ראשון בפרשת התארים המזויפים

28.7.2003 / 14:38

אברהם אבן חן, שהיה אחראי על שלוחת אוניברסיטאות לטביה וברלינגטון, מואשם במתן שוחד ל-5 אנשי ציבור; ביקש שיקדמו ענייני השלוחה

אברהם אבן חן, שהיה אחראי על שלוחת אוניברסיטאות לטביה וברלינגטון, הואשם בבית משפט השלום בתל אביב במתן שוחד לחמישה אנשי ציבור כדי שיקדמו את ענייני השלוחה. על פי כתב האישום, הראשון שהוגש בפרשה, הוא נתן שוחד לניצב בדימוס אליק רון, שהיה מפקד מחוז הצפון במשטרה, לאברהם בן שבת, שהיה מזכיר הסתדרות המורים ולסגנו אורי גרומן, ולחבר הכנסת יאיר פרץ. בקול ישראל דווח כי אבן חן פטר אותם משכר לימוד בשלוחת האוניברסיטה, ובתמורה ביקש שיגייסו תלמידים ויקדמו את ענייני האוניברסיטאות.

אבן חן גם נאשם שגילה לאליק רון את התשובות במבחנים שבהם היה אמור להיבחן וגם נתן לו עבודת גמר מוכנה לקראת התואר הראשון. כמו כן הוא מואשם כי פטר מתשלום שכר לימוד את יאיר פרץ ובתמורה השיג פרץ מכתב המלצה לאוניברסיטה מאלי ישי שהיה אז שר העבודה. לחבר הכנסת דרוושה, שהיה אז חבר בוועדת החינוך של הכנסת, הבטיח אבן חן פטור מתשלום לקבוצת סטודנטים שדרוושה כלל ברשימה. שוחד דומה ניתן לחברת הכנסת חוסנייה ג'בארה ממרצ.

בכתב האישום סעיפים נוספים הנוגעים למתן שוחד בצורת פטור משכר לימוד לבכירים בחינוך הערבי, והצעות לאנשי משטרה וצבא לעבור בחינות בלי ללמוד ובלי להגיש עבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully