וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנילה: המתבצרים בקניון יואשמו בניסיון מרד

28.7.2003 / 11:32

נשיאת הפיליפינים החליטה להעמיד לדין את 296 החיילים והקצינים שהשתלטו על מרכז הקניות בבירה; עוזרו של הנשיא לשעבר חשוד כי סייע למורדים

נשיאת הפיליפינים, גלוריה מקפגאל ארויו, הודיעה הבוקר כי המדינה תעמיד לדין את 296 החיילים והקצינים שהתבצרו במהלך סוף השבוע במרכז הקניות בבירה, מנילה. החיילים התבצרו בקניון במשך כ-19 שעות ואיימו לפוצץ עצמם אם לא תתקבל דרישתם להתפטרותה של ארויו. הנשיאה איימה במהלך המשבר להתשמש בכוח צבאי על מנת לסיים את המרד, אולם לבסוף הסכימו החיילים להתפרק מנשקם ולהסגיר עצמם לשלטונות ללא קרב.

סוכנות הידיעות איי.פי. מדווחת כי הבוקר עצרו השלטונות במנילה את עוזרו האישי של נשיא הפיליפינים לשעבר, ג'וזף אסטראדה, בחשד כי הוא מעורב בניסון המרד. משטרת מנילה טוענת כי העוזר, ראמון קארדנס, הפך את ביתו לבסיס ממנו יצאו החיילים שהתבצרו בקניון.

הנשיא המודח הכחיש הבוקר כי הוא מעורב בהשתלטות על מרכז הקניות. כן נמסר כי חבר פרלמנט פיליפיני, שכיהן בעבר כקצין צבא בכיר, ייחקר בחשד כי תמך בניסיון המרד.

ארויו אמרה אמש בנאום לאומה לאחר סיום הפרשה, כי "אני יכולה להבטיח לכם שהאירוע לא יפגע בביטחונה של מדינתנו וביציבות הפוליטית". לדבריה, 296 החיילים והקצינים יעמדו למשפט על ניסיון מרד – עברה הנחשבת לחמורה ביותר בפיליפינים.

ארויו, שהכריזה במהלך האירוע כי המדינה נמצאת ב"מצב של ניסיון מרד", החליטה הבוקר להשאיר את ההכרזה בעינה. פירוש ההכרזה הוא מתן היתר לכוחות הביטחון לבצע גלים נרחבים של מעצרים, ולהחזיק את העצורים ללא משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully