וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיראקים רוצים במבה

28.7.2003 / 7:44

עם פתיחת השוק העיראקי, מסתערות החברות הישראליות על הפוטנציאל המסחרי; "תמי 4" כבר שיגרה מתקני טיהור; על הפרק: כניסה גם לתחום הסלולארי

החברות הישראליות מסתערות של השוק העיראקי. ימים ספורים בלבד לאחר שהתיר שר האוצר, בנימין נתניהו, לקיים סחר עם עיראק, כבר החלו בעלי עסקים בארץ לשווק את מרכוליהם לעם היושב בבבל.

חברת "אסם" קיבלה בימים האחרונים פנייה מגורמים עיראקיים לשווק במדינה את שקיות הבמבה שהיא מייצרת. ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי החברה שוקלת את הנושא בחיוב, ובוחנת דרכים לשווק את המוצר הישראלי בשווקי עיראק. חברת "תמי 4", המשווקת מתקנים לטיהור מים, לא משתהה. בימים האחרונים היא שיגרה לעיראק כ-20 מתקני טיהור בהיקף של 50 אלף שקלים. מנהל השיווק של החברה, דרור מורד, סיפר כי החברה מקיימת משא ומתן לעיסקות עתידיות בהיקף של מאות אלפי שקלים, וכי בשלב זה הן מבוצעות באמצעות חברה זרה.

אך לא רק בתחום המזון שואפות החברות הישראליות להותיר את חותמן בעיראק. בסוף החודש ייפתח למכרז שוק הטלפונים הסלולאריים במדינה - והחברות הישראליות כבר הביעו התעניינות בכניסה לתחום. השבוע יתקיים ברבת עמון שבירדן כנס בנושא.

ומי כבר בוחש בקלחת? גלעד שר וליפקין שחק

בין אנשי העסקים הישראלים הפועלים בחזית העיראקית בולטים שני שמות מוכרים - הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, ועו"ד גלעד שר, שהיה יועצו המדיני של אהוד ברק. השניים עוסקים בימים אלה בהקמת מערכת שתקשר בין חברות ישראליות לחברות ירדניות ואמריקאיות שעתידות לפעול בשוק העיראקי. משרדו של שר כבר מפעיל חטיבה של קשרי מסחר עם המדינה, ומקבל פניות מעיראק לצרכים בסיסיים כגון ציוד רפואי, מזון לתינוקות ואבקות חלב.

הפעילות של החברות הישראליות בעיראק מתבצעת במספר ערוצים: ציר ישראל-טורקיה-עיראק, ציר ישראל-ירדן-עיראק, ואפילו ציר ישראל-פולין-עיראק. ערוץ נוסף הוא הבנק העולמי, באמצעות פרויקטים שיחלו בשנה הקרובה. על הפרק גם שליחת יועצים חקלאיים ישראלים לעיראק.

ב-20 באוגוסט מתוכנן להתקיים בארץ כנס גדול של מכון הייצוא, שיתמקד בסחר עם עיראק. אל הכנס יוזמנו גם חברות ירדניות וכמה אנשי עסקים עיראקיים הפעילים באירופה. על פי הערכת המכון, פוטנציאל הייצוא העקיף מישראל לעיראק הוא מאה מיליון דולר בשנה בשלוש השנים הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully