וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 237 הרוגים ברעידת האדמה באל סלוודור

3.3.2001 / 18:53

חודש לאחר רעידת האדמה הקודמת - שוב רעש באל סלוודור; הנשיא ביקש סיוע בינלאומי; רעידת אדמה הלילה גם באינדונזיה, בעוצמה של חמש בסולם ריכטר; מה קורה?

לפחות 237 בני אדם נהרגו ו-1,500 נפצעו ברעש האדמה שפקד אמש את אל סלבדור. מאות אנשים עדיין לכודים תחת ההריסות, כך שמספר הנפגעים צפוי לעלות. רעידת האדמה אתמול אירעה חודש בלבד לאחר רעש האדמה הקודם, בו נהרגו למעלה מאלף בני אדם. רוב גופות הנפגעים הפעם נמצאו בכפרים המקיפים את עיר הבירה סן סלבדור, שכמעט ולא נפגעה מהרעש.

ברדיו המקומי דווח על אנשים רבים שנלכדו תחת להריסות הבתים בסן מיגל, סן אוגוסטין ובערים נוספות. בנוסף דווח על נזק רב שנגרם לערים באזור. עשרה מסוקים צבאיים נשלחו לאזור לסייע בחילוץ הנפגעים.

רעידת האדמה נמשכה 20 שניות ועוצמתה נאמדה ב-6.1 בסולם ריכטר. מוקד הרעש נמצא כ-15 קילומטרים ממזרח לבירה סן סלבדור. תושבי הבירה שתוצאות הרעידה האחרונה עדיין זכורות להם, מיהרו לצאת לרחובות בפאניקה מוחלטת, כך סיפרו עדי ראייה. בנינים רבים פונו מדייריהם על אף שנגרם באזור נזק מועט בלבד.

בתי הספר נסגרו למטרת בדיקת נזקים. מפולות אדמה חסמו את התנועה בכביש חוצה יבשת אמריקה שעובר במדינה. מומחים מגדירים את הרעידה האחרונה כרעידה נלווה (אפטר שוק) לרעש הקשה שהיה בינואר. עוצמת הרעש הקודם נאמדה ב-7.6 בסולם ריכטר.

נשיא אל סלבדור ביקש הלילה סיוע בינלאומי. "הרעידה הזו היא מכה נוספת לאל סלבדור, אבל אני מבקש מהאזרחים להיות שקטים. עלינו להיות רגועים". אל סלבדור עדיין מתאוששת מרעש האדמה הגדול בינואר, שפרט לאלף ההרוגים גרם לנזקים בגובה מיליארד דולר.

האדמה רעדה לפנות בוקר גם באי סומטרה שבאינדונזיה. הרעש היה בעוצמה של 5 בסולם ריכטר ומרכזו היה באוקיינוס. עם זאת, מקורות אחרים העריכו את עוצמתו ב-7.3. הרעידה הורגשה עד לבירה ג'אקרטה, התושבים נתפשו לפאניקה, אך לא דווח על נפגעים.

רעידות אדמה הן אירוע שכיח באינדונזיה, אך העוצמה של רובן אינן עולה על 6 בסולם ריכטר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully