וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: השקעות מיקרוסופט בחברת התוכנה קורל ובחברות נוספות פוגעות בתחרות החופשית

3.3.2001 / 18:53

חקירה נוספת של רשויות ההגבלים העסקיים נפתחה נגד מיקרוסופט

רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב פתחו בחקירה חדשה נגד מיקרוסופט, בחשד כי השקעותיה בחברת התוכנה קורל פוגעות בתחרות החופשית. החקירה החלה בינואר, בשעה שמיקרוסופט הכינה את טיעוניה לערעור על הפירוק שנגזר עליה ע"י בית המשפט הפדרלי. לאחרונה הגיש משרד המשפטים צו הבאה לכל המסמכים הקשורים להשקעה, בשווי של 135 מיליון דולר, של מיקרוסופט בקורל.

קורל היא חברת התוכנה הקנדית שפיתחה את תוכנות WordPerfect ו-CorelDRAW. החברה נקלעה לקשיים ודיווחה על הפסד ברבעון הרביעי, בעקבות ירידה במכירות. חקירת משרד המשפטים מתמקדת בשאלה האם השקעתה של מיקרוסופט בחברת קורל עלולה לפגוע בתחרות לחבילות תוכנה הכוללות עיבוד תמלילים, גליונות אלקטרוניים וגרפיקה.

בנוסף, בודקת הממשלה את רכישתה התלויה ועומדת של גרייט פליינס סופטוור (Great Plains Software) על ידי מיקרוסופט, תמורת 1.1 מיליארד דולר. גרייט פליינס מייצרת תוכנות ניהול חשבונות לעסקים. אולם בניגוד לחקירה בנושא קורל, בדיקה זו היא חלק משגרה הנהוגה במקרה של רכישות מסוג זה.

כידוע, בלעה מיקרוסופט את מרבית השוק ליישומי התוכנות המשרדיות והאישיות, והיא מחזיקה בנתח של 90%. חשיבותה של תוכנת WordPerfect עבור מיקרוסופט היא התמיכה שהיא מעניקה למערכת ההפעלה לינוקס, המתחרה בחלונות של מיקרוסופט וצוברת פופולריות בשוק.

בראש החקירה עומד דאגלס מלמד, שהתמנה על ידי ממשל קלינטון כמחליפו של ג'ואל קליין, התובע הראשי במשפט מיקרוסופט. ייתכן כי מחליפו המיועד של מלמד, צ'רלס ג'יימס, ינהג לפי הגישה הסלחנית יותר הננקטת על ידי ממשל בוש כלפי האסטרטגיה התחרותית של מיקרוסופט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully