וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוט התמיכה בעמותות יפורסם באתר של משרד האוצר

3.3.2001 / 18:53

היקף התמיכה ב-2001 - יותר מ-9 מיליארד שקל; מצורף קישור לרשימת התמיכות


ltpgt
lt/bgt מאת מוטי בסוקltbgt
אגף החשב הכללי (חשכ"ל) באוצר פותח היום לציבור, באמצעות אתר האינטרנט של משרד האוצר, מערכת מידע ממוחשבת, ובה פירוט מלא של תקציבי התמיכה הממשלתית בגופים ציבוריים (עמותות).
lt/pgt

ltpgt
משרדי הממשלה תומכים בכ-3,650 מוסדות ציבור בתחומי דת, חינוך, תרבות, מדע, אמנות, רווחה, בריאות וספורט. היקף התמיכה יגיע ב-2001 ליותר מ-9 מיליארד שקל, מזה תמיכה של יותר מ-3.8 מיליארד שקל בעמותות הקשורות במשרד החינוך, וכ-3.6 מיליארד בעמותות הקשורות במשרד הדתות.
lt/pgt

ltpgt
היקף התמיכה בעמותות ב-2000 הגיע ליותר מ-3 מיליארד שקל. בראש המשרדים תומכי העמותות ב-2000 היה משרד הדתות (1.2 מיליארד שקל), ואחריו - משרד החינוך (900 מיליון שקל) ומשרד הבריאות (400 מיליון שקל). גופים כמו מעיין החינוך התורני של ש"ס או החינוך העצמאי של יהדות התורה, המתוקצבים דרך תקציב המדינה, לא כלולים ברשימת העמותות.
lt/pgt

ltpgt
התנאים לדיון בבקשת תמיכה מוסדרים בחוק יסודות התקציב, בנוהל שר האוצר ובהוראות החשב הכללי. ההיקף של כספי התמיכה נקבע בתקציב המדינה. כל שר או ממונה על סעיף תקציבי רשאים לקבוע מבחנים שוויוניים לחלוקת סכומי התמיכה, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, ומבחנים אלה מפורסמים ברשומות. במקביל מפרסם המשרד מודעות בעיתונות על האפשרות להגיש בקשות לתמיכה.
lt/pgt

ltpgt
ועדות התמיכה בודקות אם למוסדות המבקשים יש את האישורים הנדרשים (ממס הכנסה, מע"מ ורשם העמותות), ואם הם ממלאים אחר התנאים. לאחר מכן מחולקים כספי התמיכה למוסדות הזכאים באופן שוויוני.
lt/pgt

ltpgt
החל מהיום תפעל באתר האינטרנט של האוצר מערכת ממוחשבת, שתכלול מידע אודות גופים ציבוריים המקבלים תמיכה, ונתונים על היקפה. המערכת מסווגת את המוסדות על פי נושאים וקטגוריות, ומספקת פרטים על סכום התמיכה המבוקש, על התמיכה שאושרה לכל מוסד, ועל התקציב שניתן בפועל.
lt/pgt

ltpgt
במערכת יופיעו נתונים על מבקשי התמיכה, על בעלי התפקידים ומורשי החתימה בגופים אלה, על כפל תמיכות, ועל סך תשלומי התמיכות בפועל. הנתונים יעודכנו תחילה אחת לרבעון, ובהמשך - אחת לחודש.
lt/pgt

ltpgt
מערכת המידע נבנתה, בין השאר, כדי לאפשר חלוקה שקופה ושוויונית של כספי המדינה, ועל מנת למנוע כפל תמיכות. לפי שעה כלולים בה משרדי הממשלה שמהם מועברים עיקר התקציבים: משרדי הדתות, החינוך, הבריאות, המדע התרבות והספורט, העבודה והרווחה והקליטה.
lt/pgt

ltpgt
ב-2001 יחוברו למערכת גם החינוך ההתיישבותי, ומשרדי התמ"ס, התיירות, הביטחון, התקשורת ומשרד רה"מ. הכוונה היא לחבר בתוך תקופת זמן קצרה את שאר משרדי הממשלה.
בחשכ"ל מצפים כי מערכת המידע תגביר את יכולת הגופים השונים להתחרות באופן שוויוני על חלוקת הכספים. באמצעות המערכת יוכל הציבור לברר פרטים על התנאים המזכים בתמיכה, על היקף התמיכה ועל אופן החלוקה. בהמשך תינתן גם אפשרות להגיש בקשות לתמיכה באמצעות האינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
החשב הכללי, ניר גלעד, אמר אתמול שהשימוש במערכת הביא לגילוי גופים רבים שקיבלו, שלא כחוק, כפל תמיכות, ואולם סירב לומר מה היה הסכום הכולל של הטעיות אלה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully