וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-שרע: הממשל האמריקאי הוא טיפש ואלים

27.7.2003 / 21:11

האשים את ישראל ביחסים הגרועים בין וושינגטון לדמשק; הביע תמיהה על דרישת הערבים שארה"ב תפעיל לחץ על ישראל: העמדה הישראלית מתקבלת אוטומטית

סוריה תקפה היום בחריפות את הממשל האמריקאי ואמרה כי הוא "טיפש ואלים". דמשק האשימה בכך את ירושלים ואמרה כי הממשל מושפע מלחץ ישראלי.

שר החוץ הסורי, פארוק א-שרע, אמר כי ארה"ב נמנעת מהתפייסות עם סוריה כי היא לא מעוניינת להרגיז את "המדינה היהודית". א-שרע אמר לכתבים בדמשק: "הממשל הזה הוא יוצא מן הכלל. אולי היו בעבר ממשלים דומים אך באף אחד מהם לא היו כאלו רמות של אלימות וטיפשות".

הנשיא בוש האשים בשבוע שעבר את סוריה במתן מחסה וסיוע לטרוריסטים בתחומה. בוש הזהיר את סוריה כי היא תישא באחריות למעשיה. סוריה נמצאת עדיין ברשימת האמריקאית של המדינות התומכות בטרור, בשל תמיכתה בחיזבאללה ובארגונים פלסטיניים. דמשק מצדה טוענת כי לארגונים אלו ישנה הזכות להתנגד לישראל.

א-שרע הביע אדישות לאפשרות כי ארה"ב תטיל סנקציות על סוריה בשל האשמות על סיוע לטרור. "אם יוטלו עלינו סנקציות, לא נהיה מוטרדים. כמובן שלא נעודד את האמריקאים לעשות כן, אך המפסידים העיקריים יהיו ארה"ב וחברות אמריקאיות", אמר א-שרע.

א-שרע האשים את ישראל בפגיעה ביחסים בין וושינגטון לדמשק, ואמר כי בכירים בבית הלבן מפחדים מישראל. לדבריו, "המציאות העגומה היא שארה"ב לא רוצה ביחסים טובים עם סוריה בגלל ישראל".

א-שרע אמר עוד כי העובדה שמדינות ערביות מפצירות בארה"ב שתפעיל לחץ על ישראל נראית לו תמוהה שכן, עמדתה של ישראל מתקבלת אוטומטית בממשל. א-שרע הוסיף כי כל הבטחה שוושינגטון נותנת מופרת על ידי ישראל. "הובטח לנו על ידי דרגים בכירים בממשלים שונים שישראל תיסוג לגבולות 67, היכן ההבטחה הזו עכשיו?", שאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully