וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו: האיחוד האירופי הוא סוכן של ארה"ב

27.7.2003 / 18:04

כינה את הארגון "סוס טרויאני" בנאומו ביום השנה ה-50 למהפיכה בקובה; עד יוני שימש הארגון כחבל הצלה כלכלי למדינה הקומוניסטית

ביום השנה ה-50 למהפיכה ממשיך הרודן הקובני, פידל קסטרו, להכות בעולם המערבי כאילו דבר לא השתנה. בנאום שנשא אתמול בבסיס המונקדה ההיסטורי (שאת נסיון ההשתלטות עליו מציינים ביום השנה), כינה קסטרו את האיחוד האירופי "סוכן של ארה"ב" ואף אמר כי הארגון מתפקד כ"סוס טרויאני". בבי.בי.סי דווח כי בנאום שנשא בעיר סנטיאגו בפני קהל של רבבות אזרחים קובנים קבע קסטרו נחרצות: "קובה לא זקוקה לעזרת האיחוד האירופי כדי לשרוד".

בחירתו של קסטרו לתקוף את הארגון דווקא עכשיו נתפסת כהמשך ההסלמה ביחסים. זאת כיוון שלאחרונה שימש האיחוד כחבל הצלה כלכלי למדינה הקומוניסטית הענייה. היחסים בין קובה לאיחוד החלו מידרדרים בתחילת יוני כשהחל גל מעצרים פוליטיים במדינה. לדברי קסטרו אתמול, מדובר ב"קבוצה של בעלי כוח קולוניאליסטים עתיקים שאחראים באופן היסטורי לסחר בעבדים, ביזה ואף להכחדה של קבוצות חברתיות שלמות".

ב-1953 עמד פידל הצעיר (אז בן 26) בראשם של 120 מהפכנים שניסו להשתלט על הבסיס הצבאי "המונקדה" בו הוצבו כ-800 מחייליו של בטיסטה ששלט אז במדינה. הכוחות שהתקיפו בהנהגת קסטרו נבלמו והוא נעצר. בקובה מציינים את ה-26.7 (יום התקיפה) מידי שנה כיום בו התחילה המפיכה. חגיגות יום השנה למהפיכה כוללות זיקוקי דינור, שחזור התקיפה למונקדה, צעדה לאורך הטיילת בהוואנה עד לבניין ששימש בעבר כשגרירות ארה"ב בקובה וגידופו תוך נפנוף בדגל המפיכה ודגל קובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully