וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי גופה מתרוממת באוויר ונוחתת על הרצפה"

3.3.2001 / 18:53

עדת ראיה לפיגוע: "האוטובוס הגביר את המהירות, ואז נכנס בחיילים"; חייל שנכח במקום: "כולם היו בהיסטריה, אנשים לא הבינו מה קרה"

מאת אסף לוי

"סמוך לשעה שמונה עמדתי ברמזור של צומת אזור. האוטובוס היה לידי, היה לו רמזור ירוק וראיתי אותו נכנס לתוך הצומת לכיוון דרום. בכניסה לצומת הוא התחיל להגביר מהירות ואז נכנס בתוך החיילים", כך מספר איילת כהן מתן, שהיתה עדה לפיגוע הדריסה הבוקר בצומת "טמפו" באזור, במהלכו נהרגו לפחות שמונה בני אדם.

"ראיתי גופה מתרוממת למעלה ונוחתת על הרצפה. כל החיילים התחילו לצרוח ולבכות והתפזרו לכל הכיוונים. אני עצרתי את האוטו וניגשתי לעזור. ראיי גופות מרוטשות ואיברים פזורים. אנשים שכבו פצועים בכל מקום. האוטובוס פגע וברח בתוך שניות".

רועי, חייל שעומד בטרמפיאדה כל בוקר, והגיע למקום מספר דקות אחרי האירוע, סיפר: "ראיתי כמה גופות של אנשים, כולם היו בהיסטריה, אנשים לא הבינו מה קרה. ראשים היו מנותקים מהגופות - ממש זוועה. האוטובוס, אחרי שנכנס בגדר ובחיילים, המשיך לנסוע".

חגי, חובש צבאי שהגיע למקום שניות לאחר האירוע, סיפר: "בדיוק חציתי את הכביש והאוטובוס עבר לידי ונכנס בחיילים. אחרי ההלם הראשוני הוצאתי כפפות והתחלתי להגיש עזרה ראשונה. ראיתי בחורה שרועה מתחת לרכב, משכתי אותה, נתתי לה לנשום ועברתי לאדם אחר. בדקתי דופק, ראיתי שהוא מת ועברתי לאדם אחר. אחר כך התחלתי לטפל בבחורה אחרת". הוא הוסיף כי בזמן האחרון לא ניתנו בצבא התרעות מיוחדות על סכנה מיוחדת לאירוע מסוג זה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully