וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: בוטל האולטימטום למורדים - המו"מ נמשך

27.7.2003 / 14:42

כ-200 חיילים השתלטו על מרכז מסחרי בבירה מנילה ומילכדו אותו; הנשיאה איימה לפרוץ למקום בכוח בצהריים - אך חזרה בה

ממשלת הפיליפינים ביטלה למעשה את האולטימטום שהציבה הבוקר לחיילים המורדים, שהשתלטו על מרכז מסחרי בבירה מנילה. זאת, לאחר שגורם רשמי הודיע כי האולטימטום הוארך לפרק זמן בלתי מוגבל. האולטימטום היה אמור לפוג בשעה 14:00. במקביל נמשך המשא ומתן עם המורדים. גורם המופקד על השיחות אמר כי "ישנן תגובות חיוביות מצד הקצינים הצעירים".

מוקדם יתר האריכה נשיאת הפיליפינים, גלוריה ארויו, את אולטימטום הכניעה שהציבה ל-200 החיילים המורדים שהשתלטו על מרכז "גלרייטה" ותבעו ממנה וממשלתה להתפטר. עד עתה הסגירו עצמם כ-15 מהמורדים, ואולם מנהיגיהם מסרו כי לא ייכנעו.

אמש השתלטו כ-200 חיילים וקצינים על מרכז הקניות, הנחשב לאחד מהפופולריים בבירה, ומילכדו אותו בחומרי נפץ. לא ידוע מה מספרם של בני הערובה במקום. באיי.פי דווח כי לפנות בוקר שוחררו מהמתחם כ-300 אזרחים זרים, בהם שגרירת אוסטרליה במנילה ודיפלומטים ושוטרים אוסטרליים שהיו במקום.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

אמש הכריזו החיילים כי הם מוכנים למות כדי להביא לשינוי. עם זאת, הם טענו כי אינם מנסים לתפוס את השלטון במדינה ולחולל הפיכה צבאית. בשונה משתי המרידות העממיות שהיו במדינה בעבר, ובהן הודחו בצורה שקטה שני נשיאים, נראה שהמורדים אינם זוכים לתמיכה ציבורית. בשידור טלוויזיה אמרה הנשיאה ארויו: "אין שום הצדקה לצעדים שנקטתם. כבר הכתמתם את המדים, אל תספיגו אותם בקלון. מעשיכם כבר גובלים בטרור מובהק".

בקלטת וידיאו, שבה נראו 36 קצינים, הואשמה הממשלה במכירת כלי נשק ותחמושת למורדים מוסלמים וקומוניסטים, בהכנת הפיגועים הקטלניים שאירעו באחרונה במטרה להצדיק קבלת סיוע נוסף מארה"ב, ובכוונה להכריז על משטר צבאי כדי להישאר בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully