וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת ההערכה: שייחט נחטף על רקע לאומני

27.7.2003 / 9:26

זאת בעקבות מידע חדש שלא הותר לפרסום; החיפושים אחר החייל הנעדר מנצרת עילית התחדשו הבוקר; המשטרה קוראת למתנדבים לסייע בסריקות

החיפושים אחר החייל הנעדר אולג שייחט חודשו הבוקר לאחר שנמשכו גם בשבת בכוחות גדולים באזור שבין נצרת עילית לצומת גולני. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי התפתחות חדשה בחקירה מגבירה את ההערכה בקרב החוקרים כי שייחט נחטף על רקע לאומני וקיים חשש כבד לחייו. לבקשת המשטרה, הוציא ביום שישי בבוקר בית משפט השלום בנצרת צו איסור פרסום על חקירת ההיעלמות, המונע את פרסום הגילויים החדשים.

מאות שוטרים ומתנדבים על ג'יפים וסוסים השתתפו בשבת בחיפושים. הסריקות אתמול התמקדו בשטח שבין כפר כנא לשכונת הר יונה בנצרת עילית. מדובר בשטח הררי ומסולע, בעל תנאי עבירות קשים, ובו צמחייה עבותה ועצי זית. מתנדבים בעלי רכב עם הנעה כפולה התבקשו להגיע למחנה שמשון, ליד צומת גולני, משם מתנהלות הסריקות. בין המתנדבים היו גם בדואים רבים תושבי האזור.

מפקד מרחב העמקים במשטרה, ניצב משנה דוד זיסו, קרא הבוקר לציבור להצטרף לסריקות כדי "לתת 'פוש' להרחבת החיפושים במטרה לסיים את הטרגדיה הזאת". בראיון לגלי צה"ל אמר זיסו: "נסרוק את האזורים שוב ושוב עד שנפתור את התעלומה". מספר הטלפון למתנדבים המעונינים להצטרף לחיפושים הוא: 04-6578000

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, אמר שלשום כי "התרחיש החמור שמדובר על רקע לאומני להיעדרות החייל - רצח או חטיפה - מקבל יותר חיזוק וביסוס". לדבריו, המשטרה אינה יודעת אם שייחט עדיין חי.

"עזרו לי להחזיר את בני"

כתבי "הארץ", אורי אס ויאיר אטינגר, מוסיפים:

שייחט, בן 20 מנצרת עילית, נעדר מאז יום שני אחר הצהריים. אמו, אולגה, פנתה ביום שישי בערב לאנשים המחזיקים בבנה, ביקשה מהם להחזירו הביתה, והציעה להם תגמול כספי.

במסיבת עיתונאים בסלון ביתה, תוך שהיא פורצת בבכי בסוף כל משפט, אמרה האם: "אנשים, אנשים חביבים, אבות ואמהות של הארץ הקדושה ישראל, עזרו לי להחזיר את בני. אני מאוד מבקשת להחזיר את אולג שלי. אל תקחו על עצמכם חטא גדול. אני מבקשת, מתחננת, בשם כל האמהות, שמרו על חיי בני - הוא כה צעיר, רק בן 20 (...) אתם שמחזיקים את בני, הסתכלו עליו ועלי. אנחנו הרי גוף אחד שלם. אני מתחננת, צרו קשר אתי, אני מוכנה להציע לכם תגמול כספי עבור כל עזרה שתציל את ילדי, תחזיר את בני. בשם משפחתנו אני פונה לאנשים שאצלם הוא נמצא - בנינו ואחינו - תחזירו לי את בני בריא ושלם". ממשטרת מרחב העמקים נמסר כי כינוס מסיבת העיתונאים ותוכנה נעשו על דעת המשפחה בלבד.

גובהו של שייחט 178 ס"מ, מבנה גופו מלא, הוא מרכיב משקפי ראייה, עיניו כחולות, שיערו בלונדיני קצוץ והוא בעל צלקת מאחורי אוזנו השמאלית. אחיו של אולג, אדם, סיפר כי אחיו העדיף לנסוע בטרמפים למרות האיסור: "הוא ידע שזה לא בסדר, אבל הוא תמיד העדיף לנסוע בטרמפים, מאשר לנסוע באוטובוס. זו גם דרך הרבה יותר מהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully