וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תקים רשת תקשורת סלולרית בטכנולוגיית GSM בחצי מיליארד ד'

3.3.2001 / 18:53

הקמת הרשת תושלם במהלך 2002; סלקום נאלצת להקים את הרשת החדשה מכיוון שהרשת שברשותה מיושנת ובלתי ניתנת לשדרוג לדורות הבאים


ltpgt
lt/bgtמאת הדר חורשltbgt

סלקום פתחה בהכנות להקמת רשת תקשורת סלולרית חדשה בטכנולוגיית GSM; ההשקעה בהקמת הרשת החדשה נאמדת בחצי מיליארד דולר, והיא תושלם במהלך 2002. סלקום נאלצת להקים את הרשת החדשה, מכיוון שהרשת שברשותה מיושנת, בזבזנית מבחינת השימוש בתדרים, ובלתי ניתנת לשדרוג לדורות הבאים של התקשורת הסלולרית.
lt/pgt

ltpgt
סלקום עמדה בפני בחירה באחת משתי טכנולוגיות: GSM, תקן התקשורת האירופי, שבו משתמשת גם חברת פרטנר; או CDMA, התקן האמריקאי שבו משתמשת גם פלאפון. היתרונות העיקריים של טכנולוגיית ה-GSM הם תפוצתה הגבוהה בעולם, מחירו הנמוך של הציוד, ונוחות השימוש במעבר ממדינה למדינה. ה-CDMA מאפשר ניצול תדרים יעיל יותר, ומעבר מהיר וזול יחסית לעידן הפס הרחב.
lt/pgt

ltpgt
מצוקת התדרים שממנה סובלת סלקום, הניעה את החברה לבחון הקמת רשת CDMA שתאפשר לה להמשיך ולקלוט מנויים מבלי לפגוע ברמת השירות. אלא שהחלטת משרד התקשורת ב-5 בפברואר 2001 לפרסם מכרז לתדרים נוספים, נתנה לסלקום מרווח נשימה להקמת רשת GSM.
lt/pgt

ltpgt
הרשת החדשה של סלקום תפעל על תדר 1,800 מגה-הרץ, שהחברה מתכוונת לרכוש ממשרד התקשורת. בעתיד מתכוונת החברה לפתח על הרשת החדשה את שירותי האינטרנט הסלולרי המהיר (GPRS) .
lt/pgt

ltpgt
ניסויים במערכת כזו נערכים כבר היום בחברת פרטנר, ואולם אין עדיין בעולם מערכת העובדת באופן מלא, ואין ציוד קצה שיאפשר שירות המוני של GPRS. המערכת תאפשר תקשורת נתונים סלולרית בקצב של כ-56 קילוביט לשנייה, לעומת 9.6 קילוביט לשנייה באינטרנט הסלולרי מהדור הנוכחי.
lt/pgt

ltpgt
כפי שפורסם אתמול ב"הארץ", גם פלאפון החלה להיערך לאספקת שירותי אינטרנט סלולרי מהיר; פלאפון מתכוונת לספק את השירות בתחילת השנה הבאה, וקצב התקשורת שהיא מתכוונת להציע הוא 144 קילוביט לשנייה. קצב תקשורת זה מאפשר העברת תמונות צבעוניות וקליפים למכשירים הסלולריים. ברשתות ה-GSM יושג קצב של 144 קילוביט רק באמצע העשור.
lt/pgt

ltpgt
מכרז התדרים, שעליו מבוססות תוכניות הפיתוח של סלקום לשנים הבאות, צפוי להתקיים ביולי השנה. למרות הכרזת משרד התקשורת על קיומו, דורשות פרטנר ופלאפון לבטלו, בנימוק שהוא מאלץ אותן לרכוש תדרים לדור הסלולרי השלישי שנים רבות לפני שניתן יהיה להשתמש בהם. כל חברה נדרשת לשלם במכרז 100 מיליון דולר לפחות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully