וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גרינספאן הוריד את תחזיות הצמיחה של המשק האמריקאי והנאסד"ק ירד ב-2.5%

3.3.2001 / 18:53

פאנדטק צנחה ב-27%, על רקע דו"חות גרועים לרבעון הרביעי; רדוויז'ן, שירדה מאז פרסום תוצאותיה הכספיות ב-36%, החלה להתאושש בעלייה של 8%; בקווב עלתה בכ-8%


ltpgt
"קשיי עיכול", כך הגדיר פעיל בשוק את סיום המסחר השלילי בוול סטריט, תוך כוונה לבלבול שאפף את המשקיעים לאחר שאלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי, סיים את נאומו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט.
lt/pgt

ltpgt
תחילת היום היתה חיובית ביותר, ומדד הנאסד"ק אף הצליח לעלות ביותר מ-2%. ואולם, את המסחר סיים המדד בירידה של 2.49% לרמה של 2,427.7 נקודות - מרחק של 52% משיאו, שנרשם לפני כשנה בלבד. מדד הדאו ג'ונס נסגר בירידה מתונה יותר, של 0.4%, לרמה של 10,903.3 נקודות - נושק לרמה שבה פתח את חודש פברואר.
ltbrgt
lt/bgtגרינספאן בילבל את המשקיעיםltbgt
המשקיעים ביקשו לחפש היום רמזים בדבריו של גרינספאן בנוגע להורדת ריבית נוספת, ונראה כי מצאו את מבוקשם. בנאומו היום בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, הנמיך גרינספאן את תחזית הצמיחה של המשק האמריקאי לשנת 2001 לטווח שבין 2.5% ל-2%, וזאת בעוד התחזיות הקודמות היו בטווח שבין 3.75% ל-3.25%.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, גרינספאן הרגיע ואמר כי אין חשש למיתון - עובדה שהצמיחה במשק ממשיכה, ולא מדובר בקיפאון. "המשקיעים לא יודעים האם לפרש את אמירותיו של הנגיד כחיוביות, שכן אין הם מעוניינים במיתון עמוק, ואולם דבריו מעוררים חששות ישנים-חדשים לפיהם החברות בוול סטריט לא יצליחו לצמוח בשיעורים גבוהים השנה", אמרו היום בוול סטריט.
lt/pgt

ltpgt
החדשות המשמחות יותר שסיפק הנגיד, היו אמירותיו בנוגע לחולשה המתמשכת בכלכלה, מה שהתפרש כרמז לכך שהבנק הפדרלי ימשיך ויוריד את הריבית על הלוואות לטווח הקצר. הפגישה הרשמית הבאה של הפד תתקיים ב-20 במארס, וההערכות הן כי הבנק יחליט על קיצוץ נוסף בריבית, בשיעור של 0.25 נקודות אחוז לפחות.
ltbrgt
lt/bgtפאנדטק נחתכה לאור התוצאות הכספיותltbgt
המסחר במניות הישראליות נטה היום לירידות, וכך, מניית צ'ק פוינט , שהשלימה היום ספליט ביחס של 2:3 במניותיה, סיימה את המסחר בירידה של 1.8% לרמה של 82.1 דולר. מניית חברת טבע , שתפרסם מחר את תוצאותיה הכספיות, סיימה את המסחר בירידה של 0.8% למחיר של 59 דולר.
lt/pgt

ltpgt
מי שהיתה היום בכותרות, ולאו דווקא בהקשרים מחמיאים, היא מניית פאנדטק , שנחתכה ב-27.1% למחיר של 10.7 דולר, וזאת לאור התוצאות הגרועות שסיפקה לרבעון האחרון של 2000.
lt/pgt

ltpgt
באחד מלוחות המודעות האלקטרוניים ניתן היה לראות מרמור אצל משקיע שתהה "למה החברה לא טרחה לפרסם אזהרה. פעם קודמת הם לפחות התריעו לפני סוף הרבעון (הכוונה לרבעון הרביעי של 1999 - ג.פ)". נראה, כי אכן לחברה ייקח זמן רב לקנות בחזרה את אמון המשקיעים.
lt/pgt

ltpgt
מהדו"חות, שהיוו תזכורת כואבת למשקיעים לימי המשבר של פאנדטק בסוף שנת 1999, עולה כי החברה מכרה ברבעון ב-12.1 מיליון דולר - ירידה של 13% מהכנסות הרבעון הקודם. בבית ההשקעות פייפר ג'פרי קיוו להכנסות של 15.1 מיליון דולר ברבעון.
lt/pgt

ltpgt
הרווח שהציגה פאנדטק היה 3 דולרים למניה, בעוד התחזיות היו לרווח של 25 סנט למניה. את האשם לפספוס העצום בתחזיות תלתה החברה בכך שההאטה בשוק והירידה בהוצאות ה-IT של ארגונים גדולים פגעו בה. לאור זאת, החברה לא הצליחה להגיע ליעד ההכנסות אליו קיוותה להגיע משדרוגים של מערכות. הסבר נוסף שסיפקה הנהלת החברה הוא העובדה שלא יכלה להכיר ברבעון הרביעי בהכנסות על מספר תוכנות שכבר סיפקה ללקוחות, וזאת מאחר שטרם קיבלה עליהן תשלום בצורה סופית.
ltbrgt
lt/bgtטי.טי.איי עלתה על רקע הדו"חות הטוביםltbgt
הגורל של חברת טי.טי.איי , שבשליטת תים , היה היום טוב יותר מזה של פאנדטק, והמניה הגיבה לדו"חות בעלייה של 8.4% למחיר של 19.2 דולר, המשקף לחברה שווי של 185 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
מתוצאותיה הכספיות של החברה עולה כי היא מכרה ברבעון הרביעי ב-11.9 מיליון דולר - צמיחה של 8% מהכנסות הרבעון המקביל. הרווח למניה אותו הציגה החברה היה 27 סנט - גבוה ב-5 סנטים מתחזית האנליסטים הממוצעת בוול סטריט. מאז תחילת השנה השלימה המניה עלייה נאה של 30%.
ltbrgt
lt/bgtמשקיעי אלדין לא התרשמו מהפתרון ל"קורניקובה"ltbgt
מי שזכתה היום להתעוררות מחודשת מצד המשקיעים, ובמחזור מסחר גבוה יחסית, היתה מניית רדוויז'ן , שעלתה בסיום ב-8.1% למחיר של 10 דולר. תוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון הרביעי, שהתפרסמו בתחילת פברואר, לא התקבלו בעין יפה על ידי המשקיעים, והודעתה של רדוויז'ן כי תצמח בשנת 2001 ב-50% בלבד, שלחה את המניה לירידה של 36%, ממנה החלה - גם אם במעט - להתאושש היום.
lt/pgt

ltpgt
מי שעוד היתה היום בצד העולות היא מניית בקווב , שסיימה את המסחר לאחר עלייה של 7.7% במחיר של 3.5 דולרים, וזאת בעוד שבשיאה המניה נשקה לרמות של 60 דולר.
lt/pgt

ltpgt
עוד בלטו, ובניגוד לכיוון השוק: מניית סרגון , שעלתה ב-9.9% למחיר של 16.6 דולר; מניית מדיס (סימול MDTL), שעלתה ב-5.7%, לאחר שזכתה היום להמלצת "קנייה חזקה" מבית ההשקעות UBS ורבורג; ומניית אלביט ראייה (סימול EVSN), שזינקה ב-35%. אגב, העובדה שחברת אלדין 10003175-MRQ מצאה פיתרון לוירוס "קורניקובה" לא הרשימה את המשקיעים, ששלחו את המניה לירידה של 2.4% בסיום.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully