וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אם ההודנה נמשכת למה שנילחם באחינו?

27.7.2003 / 0:11

ראש הממשלה הפלסטיני הסביר לבוש מדוע אינו מתכוון להילחם בארגוני הסירוב; שרון יביא לאישור הממשלה שחרור 100 אסירים מהג'יהאד והחמאס; בליכוד קוראים לשרים להתנגד

ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, אמר אמש כי אינו מעוניין להפעיל כוח נגד ארגוני הסירוב. בקול ישראל דווח כי במסיבת עיתונאים שערך עם סיום ביקורו בוושינגטון, אמר אבו מאזן כי "ארה"ב רוצה שנפרק את ארגוני הקיצונים ואילו אנחנו שאלנו: 'אם הפסקת האש תימשך, למה לפעול בכוח נגד אחינו?'". ראש הממשלה הפלסטיני הביע שביעות רצון מתוצאות ביקורו בארה"ב.

ראש הממשלה, אריאל שרון, יביא הבוקר לאישור הממשלה הצעה לשחרר 100 אסירים מהחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי, בנוסף על 400 אסירים אחרים שוועדת השרים לשחרור אסירים הסכימה לשחררם על פי רשימות שהכין השב"כ. הדיון על שחרור האסירים הנוספים תוכנן להתקיים רק בעוד עשרה ימים. שלשום החליט ראש הממשלה להקדים את הישיבה לפני נסיעתו היום לוושינגטון לפגישה עם הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, כדי שיוכל להציג את הדברים כצעד בונה אמון וכמחווה לחיזוק מעמדו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן.

חברי הכנסת, אהוד יתום וגלעד ארדן קראו בשבת לשרי הליכוד להתנגד לבקשת ראש הממשלה, אריאל שרון, לשחרר 100 אסירי חמאס וג'יהאד. בגלי צה"ל דווח ששר הביטחון, שאול מופז, אמר בסוף השבוע למקורביו כי ההחלטה לשחרר אסירי חמאס וג'יהאד היא "החלטה קשה ביותר", אך התהליך מחייב את ישראל לקבל החלטה זו על מנת לאפשר התקדמות. מופז הדגיש כי בכל מקרה לא ישוחררו אסירים שהיו מעורבים בפעילות טרור בדרך כלשהו.

שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר, הביע תקווה כי בקרוב ישוחררו לפחות 600 אסירים פלסטיניים. עמר אמר היום כי אבו מאזן ושרון, יוועדו שוב אחרי פגישותיהם עם נשיא, ארה"ב, ג'ורג' בוש, בוושינגטון. עמר גילה כי הממונה על הביטחון ברשות, מוחמד דחלאן, ושר הביטחון, שאול מופז ייפגשו גם הם בימים הקרובים לדון ביציאת ישראל מהגדה ובהסרת מחסומים.

עריקאת: עתידו של אבו מאזן בידי ישראל

בכירים ברשות הפלסטינית אמרו אתמול כי ביקורו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, בוושינגטון נראה כהצלחה אך עתידו של תהליך השלום תלוי במחוייבותה של ישראל לקיום מפת הדרכים. השר לשעבר, סאיב עריקאת, אמר כי עתידו הפוליטי של אבו מאזן תלוי במימוש מפת הדרכים.

חברים במועצה המחוקקת הפלסטינית איימו בהצבעת אי אמון נגד אבו מאזן אם לא יצליח לגרום לנסיגה ישראלית ממרבית הגדה והרצועה ושחרור אלפי אסירים פלסטינים. עריקאת, מקורבו של יו"ר הרשות יאסר ערפאת, אמר כי אינו חושב שהבעיה של אבו מאזן "היא עם המועצה המחוקקת או העם הפלסטיני אלא אם אי ישום מפת הדרכים על ידי ישראל". לטענתו, צעדי ישראל עד כה היו "קוסמטיים".

בכיר הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד אל הינדי, זעם על גישת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כלפי האסירים. "כשהוא כינה את לוחמינו רוצחים הוא נשמע בדיוק כמו שרון", אמר. גם בכיר החמאס, עבד אל עזיז רנטיסי, אמר כי ביקורו של אבו מאזן בבית הלבן מוכיח כי עמדת הממשל האמריקאי תומכת רק בישראל.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר ביום שישי כי גדר ההפרדה שבונה ישראל היא "בעיה". לדברי בוש, "קשה מאוד לטפח אמון בין ישראלים לפלסטינים כאשר חומה מתפתלת בתוך הגדה המערבית". בוש הביע את תקוותו כי ניתן יהיה לדון עם ישראל בשינוי תוואי הגדר בפגישתו עם ראש הממשלה, אריאל שרון, בשבוע הבא. בתום פגישה בבית הלבן עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך בוש על הצעדים האחרונים שעליהם הכריזה ישראל, ובהם הסרת מחסומים וכוונה להעביר לרשות עוד שתי ערים בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully