וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ליבריה: יותר מ-1,000 הרוגים בלחימה בבירה

רויטרס

27.7.2003 / 0:10

צ'ארלס טיילור הודיע: אעביר את השלטון לסגני או ליו"ר הפרלמנט; הרוגים רבים מפגיעה ישירה בכנסייה; בוש הורה לקרב כוחות למדינה

נשיא ליבריה, צ'ארלס טיילור, הודיע אתמול שיותר מ-1,000 בני אדם נהרגו במתקפה האחרונה של המורדים על הבירה מונרוביה. הנשיא הודיע גם על העברת סמכויות השלטון לסגן הנשיא או יו"ר הפרלמנט. טיילור, המואשם בפשעי מלחמה, לא ציין תאריך להעברת השלטון.

הנשיא טיילור אמר לקהל מתפללים באיצטדיון במונרוביה כי "אם לא הייתי כאן, היו גופות בכל רחבי העיר. הוא הצביע על סגנו, מוסס בלה ויו"ר הפרלמנט, ניודה מוקונמנה, ואמר כי "אחד משני אלה ינהיג את המדינה". הוא פנה לקהל ואמר כי "בגללכם אני לא יכול עוד לראות את שפיכות הדמים נמשכת".

המורדים המעוניינים להפיל את הנשיא טיילור תקפו אתמול בפעם השלישית את הבירה. פצצת מרגמה ששיגרו המורדים פגעה אתמול ישירות בכנסייה במונרוביה בירת ליבריה. הדיווחים על מספר ההרוגים נעים בין 6 ל-15. לפחות 30 מתפללים הובהלו לבית החולים המרכזי בעיר מהכנסייה.

שלשום בערב הכריז אחד משני ארגוני המורדים בליבריה, "ליברים מאוחדים למען פיוס ודמוקרטיה" (LURD), על הפסקת אש. עם זאת, הארגון הודיע שיגן על עמדותיו. הפסקת אש קודמת שהכריזו המורדים ביום רביעי שעבר הופרה עוד למחרת היום. הודעת LURD באה כמה שעות לאחר שפצצות מרגמה פגעו במתחם שגרירות ארה"ב במונרוביה, וכן בבתי מגורים ובבתי ספר שבו שהו פליטים.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הורה שלשום למשרד ההגנה, להציב מול חופי ליבריה כוח מתאים, כדי לסייע לכוח שמירת השלום האפריקאי, כאשר זה יוצב במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully