וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל ניסיון הפיכה בפיליפינים

26.7.2003 / 19:58

קבוצה קטנה של קצינים זוטרים וחיילים תכננה לערער שלטונה של הנשיאה ארויו; הסיבה: תסיסה בגין שכר נמוך ושחיתות; סעדו עם הנשיאה ביום רביעי

נשיאת הפיליפינית, גלוריה ארויו, הורתה היום למשטרה ולצבא להביא לתפיסתם של קבוצה של קצינים זוטרים, לאחר שהצבא הודיע כי חשף מזימה שלהם לארגן הפיכה. דובר הסנאט הפיליפיני, חוזה דה ונסיה, הודיע כי הניסיון להביא לערעור השלטון במדינה הוכשל על ידי כוחות הביטחון וכי הנשיאה זוכה לגיבוי המלא של הצבא.

ארויו הורתה על המעצר לאחר כינוס חירום של הקבינט שנערך תחת אבטחה כבדה. היא הודיעה כי הורתה על מעצר "קבוצה קטנה של נבלים" ושל מספר חיילים נוספים שמעלו בתפקידם ונשאו עמם נשק ללא היתר. עם זאת, היא לא מסרה את זהותם של הקצינים.

הערכות הצבא הן כי לפחות שישה מבין הקצינים המורדים, שייכים למחזור 1995 של האקדמיה לקצינים של צבא הפיליפינים, שחבריו סעדו ארוחת ערב עם הנשיאה ביום רביעי. במהלך הארוחה הבטיחו לארויו כי אין בכוונתם לגרום לערעור השלטון במדינה, אך התלוננו על שכר נמוך ואי שוויון. בחודשים האחרונים נפוצו שמועות במדינה על תסיסה בקרב קצינים זוטרים עקב שכר נמוך ומרמור כלפי שחיתות הממונים עליהם.

רמטכ"ל צבא הפיליפינים, גנרל נרקיסו אבאיה, אמר כי הקצינים הסוררים יועמדו לדין באשמת המרדה וקשירת קשר לביצוע מרד. אבאיה גם הכריז על נאמנות הצבא לחוקה הפיליפינית ולמוסדות הדמוקרטיים. לדבריו הצבא מחפש אחר לפחות עשרה קצינים זוטרים מחילות היבשה וחיל הים, וכן אחר עשרה קצינים נוספים שנטשו את עמדותיהם יחד עם 40 חיילים.

ארויו נבחרה לנשיאות לאחר שהנשיא הקודם ג'וזף אסטרדה, סולק מהשלטון בינואר 2001, עקב מחאה עממית נרחבת נגד השחיתות במדינה. ארויו היתה סגניתו של אסטרדה ונאמניו המשיכו לערער על הלגיטימיות של שלטונה זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully