וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: פיתחנו חיסון לאיידס

27.7.2003 / 0:14

שרת הבריאות ההודית: ניסויים בחיסון כבר החלו; ראש הממשלה ההודי קרא למאמץ לאומי לעצירת המגפה; הודו היא השניה בעולם במספר נשאי הנגיף

שרת הבריאות ההודית, סושאמה סוואראג', הודיעה אתמול על פיתוח חיסון נגד נגיף ה-HIV במדינה וסיפרה כי ניסויים לבדיקתו מתבצעים בימים אלה. במהלך דיון פרלמנטרי על נושא האיידס בדלהי אמרה השרה שהיא מקווה שהודו תהיה המדינה הראשונה בעולם שתפתח את התרופה למחלה הקטלנית. עד כה לא נמסר מידע נוסף לגבי החיסון.

ראש הממשלה, אטאל בהארי וג'פאי, קרא במהלך הדיון הנרחב ביותר שהתקיים עד כה במדינה, למאמץ לאומי נגד התפשטות האיידס בתת היבשת. בבי.בי.סי פורסם כי יותר מ-4.5 מיליון הודים נושאים את הנגיף בדמם נכון לסוף 2002. בשנת 2001 מספר הנשאים עמד על ארבעה מיליון. הודו ניצבת במקום השני בכמות הנשאים בעולם, אחרי דרום אפריקה.

סגן ראש הממשלה, לאל קישנצ'אנד אדבני, הדגיש בדיון את הצורך ביישום תוכנית בת ארבעה שלבים נגד התפשטות המחלה בהודו: מניעה, טיפול, חינוך ויצירת מודעות ומחקר. אדבני דיבר על הנזק החמור שגרם האיידס לאוכלוסיית וכלכלת הודו. אדבני גינה את הסטיגמה המוצמדת לחולים במחלה שגרמה לרבים מהם להתאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully