וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: עתידו של אבו מאזן תלוי בישראל

רויטרס

26.7.2003 / 19:10

במועצה המחוקקת מאיימים באי אמון נגד אבו מאזן אם לא יתבצעו נסיגות ושחרור אסירים; נביל עמר מקווה לשחרור 600 אסירים; שרון יציע שחרור גם של 100 אנשי חמאס וג'יהאד

בכירים ברשות הפלסטינית אומרים היום כי ביקורו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, בוושינגטון נראה כהצלחה אך עתידו של תהליך השלום תלוי במחוייבותה של ישראל לקיום מפת הדרכים. השר לשעבר, סאיב עריקאת, אמר כי עתידו הפוליטי של אבו מאזן תלוי במימוש מפת הדרכים.

חברים במועצה המחוקקת הפלסטינית איימו בהצבעת אי אמון נגד אבו מאזן אם לא יצליח לגרום לנסיגה ישראלית ממרבית הגדה והרצועה ושחרור אלפי אסירים פלסטינים. עריקאת, מקורבו של יו"ר הרשות יאסר ערפאת, אמר כי אינו חושב שהבעיה של אבו מאזן "היא עם המועצה המחוקקת או העם הפלסטיני אלא אם אי ישום מפת הדרכים על ידי ישראל". לטענתו, צעדי ישראל עד כה היו "קוסמטיים". שר ההסברה הפלסטיני, נביל עמר, הביע גישה אופטימית יותר ואמר לקול ישראל כי פגישתם של בוש ואבו מאזן היתה מוצלחת. הוא קרא לשני הצדדים לעשות מאמץ לממש את מחוייבותם למפת-הדרכים. הוא הוסיף כי אי אפשר לפתור את כל הבעיות בפגישה אחת בוושינגטון. עמר הביע תקווה כי בקרוב ישוחררו לפחות שש מאות אסירים פלסטינים.

בכיר הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד אל הינדי, זעם על גישת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כלפי האסירים. "כשהוא כינה את לוחמינו רוצחים הוא נשמע בדיוק כמו שרון", אמר. גם בכיר החמאס, עבד אל עזיז רנטיסי, אמר כי ביקורו של אבו מאזן בבית הלבן מוכיח כי עמדת הממשל האמריקאי תומכת רק בישראל.

בוש: גדר ההפרדה היא בעיה

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אמש כי גדר ההפרדה שבונה ישראל היא "בעיה". לדברי בוש, "קשה מאוד לטפח אמון בין ישראלים לפלסטינים כאשר חומה מתפתלת בתוך הגדה המערבית". בוש הביע את תקוותו כי ניתן יהיה לדון עם ישראל בשינוי תוואי הגדר בפגישתו עם ראש הממשלה, אריאל שרון, בשבוע הבא. בתום פגישה בבית הלבן עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך בוש על הצעדים האחרונים שעליהם הכריזה ישראל, ובהם הסרת מחסומים וכוונה להעביר לרשות עוד שתי ערים בגדה.

ראש הממשלה, אריאל שרון, יביא מחר לאישור הממשלה הצעה לשחרר 100 אסירים מהחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי, בנוסף על 400 אסירים אחרים שוועדת השרים לשחרור אסירים הסכימה לשחררם על פי רשימות שהכין השב"כ.

הדיון על שחרור האסירים הנוספים תוכנן להתקיים רק בעוד עשרה ימים. אתמול החליט ראש הממשלה להקדים את הישיבה לפני נסיעתו לוושינגטון לפגישה עם הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, כדי שיוכל להציג את הדברים כצעד בונה אמון וכמחווה לחיזוק מעמדו של ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully