וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים החיפושים אחר החייל הנעדר

26.7.2003 / 8:44

אמו של אולג שייחט הציעה אמש תגמול כספי תמורת שחרורו; מפקד המחוז הצפוני במשטרה: "התרחיש שמדובר על רקע לאומני להיעדרות החייל מקבל יותר חיזוק וביסוס"

גם הבוקר נמשכים בצפון החיפושים אחר החייל הנעדר, אולג שייחט. בקול ישראל דווח כי בחיפושים משתתפים עשרות שוטרים ומתנדבים והם מתמקדים באזור קטן. המחפשים מסתייעים בכלי רכב ובטרקטורונים. הם סורקים את האזור בין צומת בית רימון וכפר כנא לכיוון צומת גולני. שייחט, בן 20 מנצרת עילית, נעדר מאז יום שני אחר הצהריים.

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב יעקב בורובסקי, אמר אתמול כי "התרחיש החמור שמדובר על רקע לאומני להיעדרות החייל - רצח או חטיפה - מקבל היום יותר חיזוק וביסוס". לדבריו, המשטרה אינה יודעת אם שייחט עדיין חי.

כתבי "הארץ", אורי אס ויאיר אטינגר, מוסיפים:

אמו של החייל, אולגה שייחט, פנתה אמש לאנשים המחזיקים בבנה, ביקשה מהם להחזירו הביתה, והציעה להם תגמול כספי.
במסיבת עיתונאים בסלון ביתה, תוך שהיא פורצת בבכי בסוף כל משפט, אמרה אולגה שייחט: "אנשים, אנשים חביבים, אבות ואמהות של הארץ הקדושה ישראל, עזרו לי להחזיר את בני. אני מאוד מבקשת להחזיר את אולג שלי. אל תקחו על עצמכם חטא גדול. אני מבקשת, מתחננת, בשם כל האמהות, שמרו על חיי בני, הוא כה צעיר, רק בן 20 (...) אתם שמחזיקים את בני, הסתכלו עליו ועלי. אנחנו הרי גוף אחד שלם. אני מתחננת, צרו קשר אתי, אני מוכנה להציע לכם תגמול כספי עבור כל עזרה שתציל את ילדי ותחזיר את בני. בשם משפחתנו אני פונה לאנשים שאצלם הוא נמצא - בנינו ואחינו - תחזירו לי את בני בריא ושלם". זו הפעם הראשונה ששייחט משוחחת עם התקשורת מאז נעדר בנה. ממשטרת מרחב העמקים נמסר, כי כינוס מסיבת העיתונאים ותוכנה נעשו על דעת המשפחה בלבד.

לדברי ניצב בורובסקי, החיפושים אחר שייחט התמקדו אתמול באזור שבין צומת בית רימון לכפר כנא. "זה הציר שבו החייל אמור היה להגיע לביתו, ואנחנו מנסים להגיע לכל מקום אפשרי באזור זה. יש לנו יותר מאשר הרגשה שזה האזור שבו ניתן להתמקד", אמר. לבקשת המשטרה הוציא אתמול בית משפט השלום בנצרת צו איסור פרסום על פרטים נוספים בפרשה.

אולג העדיף לנסוע בטרמפים - למרות האיסור

בורובסקי נפגש אתמול עם אחיו של החייל הנעדר, אדם שייחט, ועידכנו על פעולות המשטרה. אחר כך נועד עם אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ. אתמול בצהריים ביקרו בחדר הפיקוד המשטרתי המרכז את החיפושים הרמטכ"ל, משה יעלון, ראש אגף המבצעים בצה"ל, אלוף ישראל זיו, ואלוף פיקוד הצפון.

ראשי הרשויות הערביות באזור נצרת קראו אתמול לתושבי יישוביהם להשתתף במאמצי החיפוש של המשטרה אחר החייל הנעדר, תושב נצרת עלית השכנה. זאת לנוכח התמקדות החיפושים ביישובי הלוויין של נצרת, ועימותים קלים שהיו בימים האחרונים בין אזרחים יהודים שהשתתפו בחיפושים באזור כפר כנא לתושבים בכפר. על הקריאה חתומים ראש העיר נצרת, ראמז ג'רייסי, ראש מועצת יפיע, שווקי חטיב (המשמש גם יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי), וראשי שמונה מועצות מקומיות ערביות בסביבה. ראשי הרשויות גם הביעו תקווה ששייחט "יימצא בריא ושלם בהקדם".

גובהו של שייחט 178 ס"מ, מבנה גופו מלא, הוא מרכיב משקפי ראייה, עיניו כחולות, שיערו בלונדיני קצוץ והוא בעל צלקת מאחורי אוזנו השמאלית. אחיו של אולג, אדם, סיפר כי אחיו העדיף לנסוע בטרמפים למרות האיסור: "הוא ידע שזה לא בסדר, אבל הוא תמיד העדיף לנסוע בטרמפים, מאשר לנסוע באוטובוס. זו גם דרך הרבה יותר מהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully