וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בריטי שרימה בשעשועון טלוויזיה - הודח מהצבא

רויטרס

26.7.2003 / 0:01

זכה בפרס הראשון בתכנית "מי רוצה להיות מיליונר"; מאוחר יותר התברר כי זכה לסיוע מהקהל; מפקדיו הורו לו לפשוט את מדיו עד 20 באוגוסט

קצין בצבא בריטניה שזכה במירמה בפרס הראשון בגירסה הבריטית של השעשועון "מי רוצה להיות מיליונר", הודח מהצבא. התכנית שודרה בבריטניה בספטמבר 2001.

רב סרן צ'רלס אינגרם השתמש ב"קוד השיעול" יחד עם שותף שישב בקהל, כדי לענות תשובות נכונות. החשד התעורר אצל מפיקי התכנית כאשר הם שמו לב שבכל פעם כשאינגראם נדרש לתת תשובה, נשמע שיעול מהקהל. מבדיקה שערכו המפיקים התברר להם שהאיש המסתורי בקהל השתעל או כיחכח בגרונו מספר פעמים, שזהה למספר התשובה הנכונה. בעקבות הגילוי, לא קיבל אינגרם את הפרס שבו זכה.

בתום חקירה משטרתית התברר כי השותף למעשה הוא מרצה בשם טקוון וויטוק, שהיה אחד ממתחריו של אינגרם בתכנית. כשהחלה החקירה אמר וויטוק לכתבים כי השתעל במהלך התכנית, אך הכחיש את הקשר שלו לזכייה של אינגרם בפרס, שעמד על 1.6 מיליון דולר. "כן, אני השתעלתי כשהוא היה על כסא הנשאלים - אבל רבים אחרים עשו זאת גם. היו כ-200 אנשים באולפן בזמן הצילומים. אני בוודאי לא ניסיתי לעזור לו. היה קר באולפן ואנשים רבים השתעלו. אני לא מאמין שמישהו עזר לו בדרך זו", אמר אז וויטוק.

בתום משפטם בפרשה נקנסו אינגרם ואשתו בסכום של 24 אלף דולר - כל אחד, וכן נגזרו עליהם 18 חודשי מאסר על תנאי. שותפו של אינגרם למעשה נקנס בסכום של 16 אלף דולר ונגזרה עליו שנת מאסר על תנאי.

מפקדיו של אינגרם הודיעו לו על סיום שירותו. שלשום בבוקר קיבל אינגרם מכתב רשמי מהוועדה הצבאית שחקרה את הפרשה, בו נכתב כי עליו לפשוט את מדיו עד 20 באוגוסט. עם זאת, הוועדה החליטה שלא לשלול ממנו את זכויות הפנסיה, אותם צבר במהלך 17 שנות שירותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully