וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים שיחזרו את פני עודאי וקוסאי

25.7.2003 / 17:04

גופות בני סדאם, שהוצגו היום לעיתונאים, "שופצו" כדי שייראו כפי שהיו בחייהם; יישארו במקפיא עד שקרוב משפחה יבוא לבקשן

צבא ארה"ב הציג היום בפני עיתונאים בבגדד את גופותיהם של עודאי וקוסאי, בניו של שליט עיראק לשעבר סדאם חוסיין. בניגוד לתמונות הגופות שפורסמו קודם לכן, בהן נראו פניהם מרוטשים ומלאים בכתמי דם, פניהם של האחים הוצגו היום לאחר שעברו שיחזור חלקי וגילוח. זאת, כדי שייראו ככל האפשר כפי שהיו בחייהם. פקיד אמריקאי הבהיר כי לא מדובר בניסיון לרמות.

הגופות הוצגו בפני כ-15 עיתונאים וצלמים בחדר מתים צבאי השוכן באוהל, בשדה התעופה הבינלאומי של בגדד. זקנו של קוסאי, שנראה בבירור בתמונות שפרסם קודם לכן צבא ארה"ב, גולח. לעומת זאת שפמו, אותו גידל לפני שנמלט, נשאר על פניו. גם הפצעים בפניו של עודאי נעלמו, אולם החור שנראה בראשו נותר כפי שנראה בתמונות הראשונות. גורם צבאי מסר לסוכנות "רויטרס" כי שיפוץ הפנים שעברו הגופות הוא "מנהג מקובל". עם זאת, מרבית המוסלמים לא רואים בעין יפה את המנהג.

לטענת העיתונאים, כל אחת מהגופות הכילה כ-20 פגיעות של כדורים. הפתולוגים שוללים את האפשרות כי השניים התאבדו. פקידים אמריקאים מסרו לסוכנות איי.פי, כי דו"ח הנתיחה הסופי של הגופות צפוי בתוך כחודש וחצי. דגימות די.אן.איי מגופותיהם הועבר לבדיקה בארה"ב.

עודאי, בן 39, וקוסאי, בן 37, נהרגו ביום שלישי בפשיטה על וילה בעיר מוסול שבצפון עיראק. הממשל האמריקאי טרם החליט מה יעלה בגורל הגופות. בשלב זה יישארו הגופות באוהל הקפאה בנמל התעופה, עד שקרוב משפחה יבוא לדרוש אותן כדי להביאן לקבורה. אנשי הממשל האזרחי בבגדד מתייעצים עם מועצת השלטון הזמנית, בשאלה כיצד לשמור על הגופות ומתי לקברן אם לא יבואו קרובים לבקשן. ההלכה המוסלמים תובעת לקבור מתים מהר ככל האפשר.

העיראקים עדיין לא מאמינים

למרות פירסום התמונות, אזרחים עיראקיים רבים שהורגלו לשקרים של המשטר הקודם ואינם בוטחים באמריקאים, עדיין לא מאמינים כי שני האחים האכזריים מתו. רבים טוענים כי הם יחושו בטוחים רק כשידעו כי סדאם עצמו, שעל ראשו מונח פרס בסכום של 25 מיליון דולר, נהרג.

מזכיר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, אמר כי הוא הורה על פרסום התמונות למרות השאלות המוסריות, כדי לסייע בשכנוע העם העיראקי כי משטרו של סדאם חוסיין אכן בא לקיצו. ראמספלד התייחס לטענות עיראקים רבים, שאמרו כי היו מעדיפים לראות את האחים עומדים למשפט, ואמר כי על פי כמות האש שנורתה מהבית בו שהו האחים, נראה שלא היתה אפשרות ללכוד אותם בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully