וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספאן הוריד את תחזית הצמיחה השנתית ל-2.5%-2% ורמז על הורדות ריבית נוספות

3.3.2001 / 18:53

נגיד הבנק הפדרלי הדגיש את החולשה המתמשכת בכלכלה, אך ציין שחודש ינואר היה גרוע פחות מדצמבר


ltpgt
בנאומו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט על מצב הכלכלה, אמר יו"ר הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, כי תחזית הצמיחה של הבנק לשנת 2001 הורדה ל-2.5%-2% מתחזיות קודמות של 3.75%-3.25%. גרינספאן נימק את שינוי התחזית בירידה בצריכה הפרטית ובהשקעה העסקית.
lt/pgt

ltpgt
בעדותו הדגיש גרינספאן את החולשה המתמשכת בכלכלה, ובכך רמז כי הבנק הפדרלי צפוי להמשיך להוריד את הריבית. עם זאת, אמר כי החולשה הכלכלית אינה מצטיירת כגרועה בחודש ינואר כשם שהיתה בדצמבר.
lt/pgt

ltpgt
"החולשה יוצאת הדופן, הניכרת מאוד במספר מדדים כלכליים של סוף השנה שעברה, לא המשיכה בינואר", אמר גרינספאן. "אולם עם סימני החולשה הניכרים בזמן פגישת הבנק בחודש ינואר, החליטה ועדת השוק הפתוח לשמור על גישתה כי הסיכון הנוכחי נוטה כלפי חולשה כלכלית בעתיד הנראה לעין".
lt/pgt

ltpgt
עוד אמר גרינספאן, כי למרות הירידה בפריון ובבטחון הצרכני, הם עדיין נמצאים ברמות הגבוהות מזה שנים.
lt/pgt

ltpgt
עדותו של גרינספאן, "דו"ח המדיניות המונטרית לקונגרס", הוא מצגת חצי שנתית של הבנק הפדרלי בנושא הערכת המצב הכלכלי. לאחר סיום הנאום, גרינספאן פותח את הדיון לחצי שעה של שאלות.
lt/pgt

ltpgt
בתגובה להאטה הכלכלית, הגיב הבנק הפדרלי בהורדת ריבית של אחוז ל-5.5%. תחזיות השוק צופות כי הבנק יוריד את הריבית בחצי אחוז נוסף לפחות. דבריו של גרינספאן אינם מפריכים תחזיות אלו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully