וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מניית כלל תעשיות ירדה ב-4.3% בעקבות הנפילה במניית פאנדטק

3.3.2001 / 18:53

המעו"ף ירד ב-0.1% במחזור נמוך של 240 מיליון שקל; מניית דסק"ש ירדה ב-1.9% במחזור הגבוה בבורסה


ltpgt
הבורסה סיימה הערב יום מסחר הפכפך ביציבות שערים תוך מחזור נמוך של 240 מיליון שקל. המסחר בבוקר נפתח דווקא באופטימיות ותוך עליות שערים של יותר מ-1%, בעקבות ההתקדמות המשמעותית במגעים בין הליכוד והעבודה, וניסוח ההבנות המדיניות וטיוטה כללית לקווי יסוד לממשלת אחדות.
lt/pgt

ltpgt
העליות הגיעו עד לרמה של 1.3% במדד המעו"ף, אולם בהמשך המסחר השתנתה אווירת המסחר בעקבות הידיעות על חיסולו של בכיר בפתח ברצועה ועל חילופי אש כבדים בשטחים - שהגבירה את חששות המשקיעים מפני הסלמת המצב הביטחוני, והעליות הלכו והתמתנו.
lt/pgt

ltpgt
מעט אחרי השעה 15:00 עבר מדד המעו"ף לירידות קלות של כ-0.3% אולם עד לתום המסחר, התחזקו מעט המדדים.
ltbgt
פאנדטק צונחת ב-30% בעקבות הדו"חות הכספיים
lt/bgt
מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה מיזערית של 0.13% לרמה של 475.91 נקודות ומדד ת"א 100 עלה ב-0.14% לרמה של 463.23 נקודות. התל-טק סיים בירידה של 0.43%.
lt/pgt

ltpgt
סמנכ"ל ניהול התיקים בחברה המרכזית, אורנן סולומון, ציין כי הבורסה השלימה בימים האחרונים מהלך נאה של עליות וכעת היא ממתינה להתפתחויות נוספות בפוליטיקה הפנימית ובשוקי ההון בעולם.
lt/pgt

ltpgt
סולומון הסביר כי הבעיה העיקרית של השוק היא היעדר כניסה של כסף חדש למסחר. לדבריו מצב של יציבות פוליטית בארץ ורגיעה בשוקי העולם, יחד עם גידול במחזורים, עשויים בעתיד להצעיד את הבורסה לרמות גבוהות יותר.
lt/pgt

ltpgt
כלל תעשיות נפלה היום ב-4.3% במחזור של 7 מיליון שקל בעקבות הנפילה של כ-30% במחירה של מניית החברה המוחזקת (27.5%) פאנדטק בנאסד"ק. פאנדטק פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2000 ודיווחה על רווח של 3 סנטים למניה שהיה נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים לרווח למניה של 25 סנט.
ltbgt
טבע בולטת בעלייה בעקבות פער הארביטראז'
lt/bgt
מניית דסק"ש ירדה ב-1.9% במחזור של 27 מיליון שקל, הגבוה בבורסה. החברה מסרה אתמול כי תמחוק 19 מיליון שקל עקב כישלון השקעותיה בנטקינג וטים וורקס, וכי למחיקות אלו תהיה השפעה שלילית על תוצאותיה ברבעון הרביעי של שנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
הירידות בדסק"ש ובכלל תעשיות משכו גם את מניות החברה האם אי.די.בי פיתוח לירידה של 1.7% במחזור של 16 מיליון שקל, ואת מניית אי.די.בי אחזקות לירידה של 1.3% במחזור של 7 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
לעומתן מניית טבע שהחלה להיסחר הבוקר במחיר נמוך ב-2.6% ממחירה בנאסד"ק, טיפסה כלפי מעלה ב-1.7% במחזור של 26 מיליון שקל - השני בגודלו בבורסה
ltbgt
זינוק של 12% לאג"ח של י.ת. אמריקה
lt/bgt
מניית שיכון ובינוי רשמו היום עלייה של 2.1% במחזור של 2 מיליון שקל. החברה אישרה היום את הידיעה שפורסמה אתמול בעיתון "הארץ", והקפיצה את שערה ב-8.6%, לפיה היא נמצאת במו"מ להקמת כביש אגרה בצ'כיה בעלות של מיליארד דולר, שיחבר את פולין והונגריה.
lt/pgt

ltpgt
איגרת החוב של י.ת. אמריקה רשמה היום עלייה חריגה של 12% במחזור של 1.5 מיליון שקל. החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע פירעון מוקדם של האיגרות, שאמורות להיפרע בעוד יותר מ-4 שנים, והאיגרת שהחלה את המסחר במחיר של 94.6 אגורות קפצה למחיר של 106 שקל, הקרוב ככל הנראה למחיר בו האיגרת תיפדה (תשלום קרן + ריבית).
lt/pgt

ltpgt
הבורסה לא התרגשה מהצטרפותה של מניית פוליקום האמריקאית אל המסחר, והמניה סיימה את המסחר בירידה של 2.9% במחזור נמוך של כ-30 אלף שקל. כזכור, פוליקום, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-2.5 מיליארד דולר, היא החברה הזרה הראשונה שהצטרפה לבורסה במסגרת הרישום הכפול. זאת, על מנת שתוכל להימנע מדיווח בעברית על תוצאותיה של אקורד הישראלית, אותה רכשה לפני מספר חודשים.
ltbrgt
lt/bgt פיטורים בחברת בבילוןltbgt
עוד מניות שרשמו ירידות שערים הן המצטרפות החדשות למדד המעו"ף, אלביט מערכות וריבוע כחול ישראל שירדו בכ-1.6%.
lt/pgt

ltpgt
מניית משוב מחשבים , שפתחה בעלייה מזערית של 0.1%, עברה בהמשך המסחר לירידות ונסגרה בירידה של 4.1% תוך מחזור של 321 אלף שקל. הירידה באה לאחר הודעתה של בבילון (שמשוב מחזיקה ב-25.5% ממניותיה) על פיתוח מודל עסקי חדש ועל רה ארגון שבמהלכו פוטרו 50% מעובדיה, ועל התפטרותו של מנכ"ל החברה.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, הודיעה משוב בתחילת החודש, לאחר כישלון הצעת הרכש למניותיה, כי תחלק את החזקותיה במג'יק ובמקור הפורמייקה כדיווידנד בעין לבעלי מניותיה. בעקבות החלטה זו אמורה בבילון להפוך להחזקתה העיקרית של משוב.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully