וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: כוח צה"ל כבש עמדה פלסטינית סמוך למחסום ארז

3.3.2001 / 18:53

חילופי אש כבדים נערכו היום בין צה"ל לפלסטינים לאחר חיסולו של איש כוח 17 בעזה, מסעוד עיאד; עשרות פלסטינים נפצעו; עדי ראיה: צה"ל השתמש בטנקים וחיילי חי"ר

כוח צה"ל כבש אחר הצהריים עמדה של המשטרה הפלסטינית סמוך למעבר ארז שברצועת עזה, כך מאשימים גורמים בכירים ברשות הפלסטינית. במהלך הקרב נפצעו למעלה מ-20 פלסטינים.

בשעות האחרונות התפתחו ברחבי הרצועה קרבות ירי קשים בין כוחות צה"ל לבין הפלסטינים. חילופי האש החלו מיד לאחר חיסול בכיר בכוח 17 הפלסטיני במחנה הפליטים ג'בליה. בשעות הבוקר ירו מסוקי אפאצ'י של חיל האוויר ארבעה טילים לעבר מכוניתו של מסעוד עיאד והרגו אותו. עדי ראיה סיפרו כי טנקים של צה"ל, בשיתוף כוחות חי"ר,השתתפו בלחימה ואף ירו פגזים לעבר מחנה הפליטים חאן יונס. דובר צה"ל סירב להתייחס לדיווחי הרשות.

בשטחים חלה הסלמה ניכרת בעקבות ההתנקשות באיש כוח 17, סא"ל מסעוד עיאד, הבוקר. חילופי אש כבדים נערכו לאורך כל היום בין צה"ל לפלסטינים. הפלסטינים ירו בצהריים לעבר אזור התעשייה בנווה דקלים ולעבר כלי רכב הנדסי כבד בגבול ישראל - מצרים. חיילי צה"ל השיבו אש לעבר מקורות הירי. מוקדם יותר הושלך מטען חבלה מאולתר לעבר כוח צה"ל בחברון. מטען חבלה רב עוצמה התפוצץ ליד כלי רכב הנדסי כבד, שעבד בסמוך למוצב צה"ל בגבול ישראל מצרים בכל התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

קצין כוח 17 חוסל

קצין בכוח 17 הפלסטיני, מסעוד עיאד, חוסל היום על ידי שני מסוקי אפאצ'י שהפציצו את מכוניתו, בשעה שנסע במחנה הפליטים ג'בליה. על פי הדיווחים המגיעים מעזה, המסוקים ירו ארבעה טילים לעבר המכונית, שהושמדה כליל. המסוקים עזבו את המקום לאחר ההפצצה וכוחות ההצלה פלסטינים העבירו את גופתו של עיאד לבית החולים בעזה. הפלסטינים מאשימים את ישראל בחיסול עשרים פעילים של ארגוני הטרור עד כה.

דובר צה"ל מסר שמסעוד עיאד, פעיל חיזבאללה, בן 55, עמד בראש חולייה פלסטינית ברצועת עזה, שביצעה שורה ארוכה של פיגועים, בראשם ירי פצצות מרגמה לעבר נצרים. עיאד, סגן אלוף בכוח 17, ניצל את מעמדו והבריח אמצעי לחימה וסמים לארגוני טרור שונים ברצועה. הוא עמד בקשר רציף מול גורמי חיזבאללה בלבנון, ובחולייה שעליה פיקד היה חבר גם בנו, נאצר עיאד, שעצור כיום בישראל. הוא היה גם מעורב בתכנון וניסיון לחטיפת חיילים.

דובר צה"ל הוסיף כי חוליית הטרור של עיאד ביצעה שורה של פיגועים, בראשם ירי שתי פצצות המרגמה על נצרים, בשבועיים האחרונים. החולייה גם ירתה לעבר אוטובוס בנצרים לפני חודשיים, והפעילה מטען סמוך לחממות נצרים, בחודש שעבר.

תנועת הפת"ח הגיבה על החיסול ואמרה ש"על ההסלמה מצד ישראל נגיב בהסלמה משלנו. ישראל טועה אם היא חושבת שהאינתיפאדה תפסיק אחרי החיסול הזה". ראש הממשלה אהוד ברק בירך את כוחות הביטחון על הפעולה ואמר כי היא תתרום לכוח ההרתעה של צה"ל. ברשות הפלסטינית גינו את ההתקפה וכינתה אותה "מעשה נפשע של ממשלה שהכריזה על תוכנית חיסול של אזרחים פלסטיניים", אולם הכריזו כי החלל יוכרז "שאהיד" - חלל מלחמה, ויובא לקבורה בטקס רשמי מלא.

בתקרית אחרת ברצועה טענו הפלסטינים נהרג נער בן 14 בעימותים עם כוח צה"ל ליד נצרים. דובר צה"ל הכחיש את האשמות הפלסטינים וציין כי שום כוח של צה"ל לא פעל בגיזרה בה נהרג הנער.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully