וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפוי מסחר רגוע בהמתנה לנאומו של גרינספאן בפני הסנאט

3.3.2001 / 18:53

גרינספאן ימסור פרטים על מצבה של הכלכלה האמריקאית ועל תחזיות הצמיחה של המשק; אופטיבייס תרכז עניין על רקע תוצאותיה הכספיות, שלא הצליחו לעמוד בתחזיות

המשקיעים יחכו היום "מאחורי הקווים" ולא יזרימו פקודות מכירה או קנייה כלשהן, וזאת לפחות עד שנגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, יסיים את נאומו בפני הסנאט. עמדת המתנה זו באה לידי ביטוי בחוזים העתידיים המצביעים על פתיחת מסחר ללא שינוי במדדים המובילים.

הנגיד צפוי לשאת דברים בנושא המדיניות המוניטרית בפני הסנאט, ולמסור פרטים על מצבה של הכלכלה האמריקאית כיום, ועל תחזיות הצמיחה של המשק בתקופה הקרובה. המשקיעים יבקשו, ודאי, לחפש רמזים בדבריו להורדת ריבית נוספת. עם זאת, גרינספאן, כהרגלו, ודאי יקמץ היום במלים ולא ישפוך אור על תוכניות הבנק הפדרלי לחודשים הקרובים. הפגישה הרשמית הבאה של הפד תתקיים ב-20 במארס, וההערכות הן כי הבנק יחליט על קיצוץ נוסף בריבית, בשיעור של 0.25 נקודות אחוז.

אופטיבייס לא הצליחה לעמוד בתחזיות

בקרב הישראליות ירכזו היום עניין מיוחד אלו הצפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות בימים הקרובים, וביניהן מניית טבע, שתפרסם את דו"חותיה מחר טרם פתיחת המסחר, וחברות שכבר פירסמו דו"חות ביממה החולפת.

אמש, בתום המסחר, פירסמה חברת אופטיבייס את תוצאותיה הכספיות לרבעון מהן עולה כי היא רשמה הכנסות של 7.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2000 - ירידה של 14% ביחס להכנסותיה ברבעון הקודם, שהסתכמו ב-8.3 מיליון דולר. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-617 אלף דולר.

החברה סיימה את שנת 2000 עם הפסד של 8.9 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח של 4.3 מיליון דולר בשנת 1999. בנוסף, מחזור המכירות השנתי של החברה היה 30.7 מיליון דולר בהשוואה ל-26.1 מיליון דולר בשנת 1999, ונמוך מהתחזיות.

היום אף צפויה חברת קומטאץ' לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון, לקראתם ירדה אמש ב-6.5%. לא אמורות להיות הפתעות בתוצאות של קומטאץ', שפירסמה אזהרת רווח לרבעון הרביעי, לפיה הכנסותיה יהיו בטווח שבין 6-5.5 מיליון דולר בלבד - נפילה של כ-60% מתחזיות האנליסטים המקוריות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully