וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XXL מתפרקת - רוב עובדיה פוטרו

3.3.2001 / 18:53

גלברד צפוי להודיע על עזיבתו


ltpgt
XXL - מיזם המסחר האלקטרוני הקמעוני של דיסקונט השקעות 639013-MRQ מתפרק: השבוע פוטרו עובדים נוספים בחברה, שהעסיקה בשיאה 70-60 עובדים, ובימים הקרובים צפוי המנכ"ל יעקב גלברד להודיע על התפטרותו.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, לדברי מקור בכיר המעורה בעסקי החברה, חברת אינטרשופ הגרמנית, שסיפקה ל-XXL את פלטפורמת המסחר שלה, דורשת מ-XXL תשלום מידי של 1.2 מיליון דולר. XXL טוענת מצידה כי חובה מסתכם ב-300 אלף דולר בלבד.
lt/pgt

ltpgt
בתוך כך ממשיכים ראשי החברה בהליכים לקידום מיזוגה לתוך ספקית האינטרנט מקבוצת דסק"ש - נטוויז'ן. ההערכות הן כי רבים הסיכויים לכך שהמיזוג אכן יתבצע בסיכומו של דבר.
lt/pgt

ltpgt
דוברת מטעם דיסקונט השקעות אישרה כי קיימים מגעים ל"שילוב עסקי" בין XXL, בחברה בבעלות דסק"ש שהיתה אמורה להשיק אתר מסחר אלקטרוני קמעוני, לבין ספקית האינטרנט מקבוצת דסק"ש - נטוויז'ן.
lt/pgt

ltpgt
הדוברת נמנעה מלהתייחס לאפשרות שמנכ"ל XXL יעקב גלברד יודיע בקרוב על התפטרותו מהתפקיד. כל מה שהיא היתה מוכנה לומר הוא ש"גלברד לא הודיע על התפטרות". דוברת דסק"ש סירבה גם להתייחס לסכסוך העסקי בין XXL לבין ספקית הטכנולוגיה שלה, אינטרשופ, ואולם מקורות המעורים בעסקי החברה אמרו כי הדבר נכון.
lt/pgt

ltpgt
מקורות נוספים המעורים בעסקי החברה מספרים למגזין TheMarker, שיופץ ביום ראשון למנויים, על אווירה קשה: "העובדים באים לעבודה מאוחר, מטיילים מחדר לחדר ועוזבים מוקדם. אף אחד לא יודע מה יהיה - אפילו לא אם החברה תמשיך להתקיים".
lt/pgt

ltpgt
XXL, לשעבר נט-קארדו, הוקמה באוקטובר 1999. גלברד, לשעבר מנכ"ל רשת הרבוע הכחול, מנהל עתיר ניסיון ומוניטין בענף המסחר, מונה לנהל אותה.
lt/pgt

ltpgt
החברה הוקמה וגייסה עובדים בחשאיות רבה - מנהליה סירבו פעם אחר פעם למסור פרטים על החברה, על תוכניותיה, על המודל העסקי שלה ועל פרטים אחרים הקשורים בה. בתחילת ספטמבר, כלומר כשנה אחרי הקמתה, הכריז גלברד על כך שהאתר יעלה לאוויר במהלך חודש נובמבר. "אנחנו נגדיר את ענף המסחר האלקטרוני ונוביל אותו", אמר אז גלברד. באמצע נובמבר, אחרי שהאתר לא עלה לאוויר, אמר דובר מטעם החברה כי ההשקה עשויה להידחות "לשבוע הראשון של דצמבר" ואולם האתר לא הושק עד היום.
lt/pgt

ltpgt
לפני כשבועיים פוטרו כמה מעובדי החברה ומצבת כוח האדם שלה צומצמה לכדי 25-20 עובדים. שלשום הוכרז גל פיטורים נוסף, וככל הנראה נותרו בחברה עובדים ספורים בלבד.
כישלונה של XXL נבע ככל הנראה משתי סיבות עיקריות: יומרה ניהולית וכשלים חמורים בפלטפורמה הטכנולוגית.
lt/pgt

ltpgt
גלברד קיווה להשיק לאוויר אתר מסחר אלקטרוני שיכיל אפליקציות שאינן מצויות באתרי מסחר אלקטרוני אחרים - למרות שמדובר בענף פעיל מאוד, שהוא גם אחד הוותיקים באינטרנט המסחרי.
lt/pgt

ltpgt
"כל הזמן מכרו לגלברד רעיונות שכאילו זה יהיה מהפכני", אמרו מקורות המקורבים לחברה. "הוא קנה את זה והעביר את הביטחון שלו לעובדים. הם היו חדורי ביטחון בכך שהם עומדים לבצע מהפיכה בשוק. הם היו בטוחים שישיקו את האתר הכי גדול, הכי יפה, הכי מיוחד".
lt/pgt

ltpgt
הכשלים בפלטפורמה הטכנולוגית של אינטרשופ היו קשים מאוד. לדוגמה, מנוע החיפוש הפנימי החזיר אלפי תוצאות וכל המוצרים באתר הוכנסו לקטגוריית מוצרים אחת בלבד. הכשלים היו כה חמורים עד ש-XXL לא הצליחה לבצע ולו סימולציה אחת של קנייה מקוונת.
lt/pgt

ltpgt
XXL, שהוקמה על ידי חברת ההשקעות הגדולה ביותר בישראל עם הכי הרבה ניסיון במסחר וטכנולוגיה, נוהלה על ידי המנהל המוכשר והמנוסה ביותר בענף המסחר הקמעונאי וקיבלה את ההשקעה הגדולה ביותר - נסגרה עוד לפני שעלתה לאוויר. עד כה, כל האתרים שנכשלו, כשלו אחרי העלייה לאוויר - XXL הוא הראשון שעושה את זה עוד לפני שהתחיל לפעול.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully