וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה: מגמה מעורבת

3.3.2001 / 18:53

לצד הירידות בלונדון, אורעד בלטה בזינוק של 17%. הארץ


ltpgt
lt/bgt מאת סופי שולמןltbgt
lt/pgt

ltpgt
שבוע מסחר תנודתי עבר על הבורסות באירופה, אך בסיכומו של שבוע חזרו המדדים המובילים לרמות בהן התחילו אותו. כמו בבורסה האמריקאית, הטון הוכתב על ידי חברות שפירסמו את הדו"חות הכספיים שלהן ל-2000, או לחלופין את עדכוני התחזית למחצית הראשונה של 2001.
lt/pgt

ltpgt
מדד פייננשל טיימס 100 הלונדוני שמר על רמה של 6,256 נקודות, וגם מדד דאקס נותר ללא שינוי ברמה של 6,638 נקודות; בצרפת גברו ההודעות המאכזבות על ההודעות המשמחות ומדד קאק הפאריסי איבד 1.7% מערכו, וסיים את המסחר ברמה של 5,826 נקודות. מדד נימקס, המשקלל את 50 המניות הכבדות מבורסת נויר מרקט הגרמנית, היה כהרגלו התנודתי ביותר - ורשם ירידה שבועית של 7% לרמה של 2,613 נקודות.
lt/pgt

ltpgt
בקרב המניות הישראליות לא נרשמה מגמה אחידה. בלונדון נרשמו ירידות ברוב המניות, ובעיקר בלטה מניית באטמ בנפילה של 12% למחיר של 1.4 ליש"ט. גם מניית גיאו איבדה 12%, וסיימה את המסחר של יום ששי במחיר 5.8 ליש"ט. הירידה במניה באה על אף הודעתה של גיאו על הסכמי שיתוף פעולה עם מפעילות תקשורת גדולות, ובהן פראנס טלקום, סינגפור טלקום ו-One 2 One הבריטית. החברות יפתחו בקרוב בניסויי שדה לטכנולוגיית אמבלייז של החברה הישראלית, האמורה לאפשר העברה מהירה של קבצי וידיאו ברשתות סלולריות.
lt/pgt

ltpgt
אחת העליות הבולטות נרשמה במניית אורעד, שזינקה ב-17% במהלך השבוע וסיימה אותו במחיר של 10.7 יורו. בשבועיים האחרונים נרשמה מגמת עלייה במניה של מפתחת אולפני השידור הווירטואליים, שהחלה עם פרסום המלצת ה"קנייה" של אנליסטים מבנק ההשקעות האמריאי ליהמן ברדרס. לדברי האנליסטים, החברה עשויה להיות יעד טוב לרכישה בתקופה הקרובה. מתחרתה הצמודה, מניית אר.טי-סט, לא נהנתה ממגמה דומה - ואיבדה 4% למחיר של 5 יורו.
lt/pgt

ltpgt
חברת אורידיון, שמניותיה נסחרות בבורסה השווייצית, פירסמה ביום רביעי האחרון את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ול-2000 כולה. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-3.7 מיליון דולר, עלייה של 50% לעומת הרבעון השלישי של 2000. ההפסד הגיע ל-1.3 מיליון דולר, גידול של 30% בהשוואה לרבעון הקודם, כשחלק מהגידול בהפסד נבע משחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית.
lt/pgt

ltpgt
בסיכום שנתי רשמה אורידיון, המפתחת מכשירים לניטור נשימתי ואבחון מחלות על פי רמת פחמן דו חמצני בדם, הכנסות של 10.3 מיליון. בכך הציגה החברה צמיחה שנתית של 72%. על אף הדו"חות הטובים נותרה מניית אורידיון אדישה, וסגרה את המסחר של יום ששי במחיר של 57.5 פרנקים שווייציים. מחיר זה משקף שווי של 582 מיליון פרנקים שווייציים (355 מיליון דולר) לחברה. מניית אורידיון נחשבת לאחת המניות הישראליות המצליחות ביותר באירופה, אך באחרונה היא סובלת ממגמה שלילית, מאז הודעתה על מכירת מניות על ידי בעלי המניות שלה.
lt/pgt

ltpgt
מניית שח"ל, הנסחרת גם היא בבורסה החדשה של ציריך, רשמה בשבוע החולף ירידה של 4% למחיר של 42 פרנקים שווייציים. שח"ל, ההנפקה הישראלית האחרונה באירופה ב-2000, נסחרת לפי שווי שוק של 447 מיליון פרנקים שווייציים (268 מיליון דולר). שווי זה גבוה ב-24% מהשווי בו הונפקה החברה בנובמבר האחרון. בשבוע שעבר הודיעה החברה על הקמת מיזם משותף עם חברת פיליפס שירותים רפואיים. המיזם יעסוק בפיתוח שירותי טלה-מדיסין בתחום הקרדיולוגיה, תחום ההתמחות המרכזי של החברה הישראלית. שח"ל תחזיק 19.9% מהמיזם החדש וביתר המניות תחזיק פיליפס. החברה המשותפת, שמרכזה יהיה בהולנד, צפויה להתחיל לפעול בשנה הקרובה תוך התמקדות בשוק האירופי.
lt/pgt

ltpgt
מניית פרולייזר טיפסה ב-3% למחיר של 18.5 יורו, לאחר שהודיעה על קבלת אישור של הרשות האמריקאית לתרופות ומזון (FDA) לביצוע ניסויים קליניים במערכת שפיתחה עבור ניתוחים רפרקטיוויים. ניתוחים אלה, המתבצעים באמצעות קרן לייזר, אמורים להחזיר את הראייה לסובלים מראייה פגומה. פרולייזר, הרשומה למסחר בבורסת איסדא"ק הפאן אירופית ובבורסה החדשה של בריסל, נסחרת כעת לפי שווי שוק של 107 מיליון יורו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully