וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נשים בקרח

3.3.2001 / 18:53

שתי הנשים הראשונות שיחצו את יבשת אנטארקטיקה, החלו את החלק האחרון במסען; החוקרות צריכות לגלוש 750 ק"מ נוספים עד ה-22 בפברואר; מדווחות: אנחנו רזות יותר מכפי שהיינו כשיצאנו

שתי הנשים הראשונות שמתכננות לחצות את יבשת אנטארקטיקה במסע רגלי, החלו את השלב האחרון במסען, שאורכו הכולל הוא 3,700 קילומטר. השתיים, ליב ארנסן, 47, מנורבגיה, ואן בנקרופט, 45, מארצות הברית, החלו את מסע הסקי שלהן ב-13 בנובמבר האחרון. בתחילת השבוע, 90 יום מתחילת המסע, עשו השתיים היסטוריה כשהגיעו למישור הקרח "רוס", מישור צף ששטחו גדול מזה של צרפת. "זה היה משהו לצעוד על המישור", אמרה בנקרופט בראיון באמצעות טלפון לוויני, "אני מנסה לעשות זאת כבר 11 שנה".

במהלך המסע, נושאות עמן בנקרופט וארנסן מזחלת ועליה מטען במשקל 110 קילוגרם. כשהדבר מתאפשר, הן מסתייעות במפרשי רוח כדי לנוע ביתר קלות. עד כה נאלצו השתיים להתמודד עם פציעה, מזחלת שבורה, מפרשים קרועים, תשישות גבהים וטמפרטורה ממוצעת של מינוס 34 מעלות צלזיוס. "אנחנו מרגישות 91 ימים של שחיקה ודמעות", אמרה בנקרופט. "אנחנו עייפות, וקצת יותר רזות, מכפי שהיינו בתחילת המסע".

בנקרופט היא האישה הראשונה שחצתה את הקרח בשני הקטבים, ואילו ארנסן היתה האישה הראשונה שגלשה לבדה עד לקוטב הדרומי, בשנת 94'. שתי החוקרות הן מורות לשעבר.

שתי החוקרות צריכות לגלוש 750 קילומטרים נוספים, עד שיגיעו למקום מבטחים. ב-22 בפברואר צריכות שתי החוקרות להגיע לתחנת מקמורדו, משם תצא ספינת השייט שלהן, ותעזוב את ים רוס. אם הספינה לא תצא לדרך בזמן, היא עלולה לקפוא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully