וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק הנכסים של הציבור הסתכם ב-1,107 מיליארד שקל בשנת 2000; המרכיב השקלי הלא צמוד גדל

3.3.2001 / 18:53

כך מסכמת מנכ"ל אילנות דיסקונט, וצופה כי הרכיב הלא צמוד, שמהווה 28% מתיק הנכסים, עתיד לגדול בעקבות רמות האינפלציה הנמוכות בשוק


ltpgt
בהרצאתה מאתמול, מציינת שריתה להב, מנכ"ל אילנות דיסקונט, כי בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך מתמשך של 2 מעברים עיקריים בתיק נכסי הציבור: האחד, מעבר מנכסים צמודים לנכסים לא צמודים, השני, מעבר מהטווח הארוך לטווח הקצר.
lt/pgt

ltpgt
מעברים אלו, להערכתה של להב, התאפשרו ממספר סיבות: עלייה בנכסים הלא צמודים בשל ירידה בסביבה האינפלציונית וכתוצאה מהריסון המוניטרי, עלייה במרכיב המנייתי בתיק בעקבות התאוששות הבורסה בתל אביב ופתיחת המשק לשווקים הבינלאומיים, וירידה בנכסים הצמודים לאור אטרקטיוויות האפיק הלא צמוד ועלייה מתונה באפיק צמוד מט"ח.
lt/pgt

ltpgt
להב מעריכה כי האמינות שצברה המדיניות המוניטרית בחתירתה להשגת יעד האינפלציה והירידה בשיעורי האינפלציה הצפויה, הקטינו את הסיכון הכרוך בהשקעה בנכסים שקליים לא צמודים. עליית התשואה הצפויה על נכסים אלה ביחד עם תוצאת המדיניות המוניטרית המרסנת, הביאו לגידול הכדאיות היחסית של ההשקעה בהם, ולפיכך הולך ועולה חלקם בתיק הנכסים.
lt/pgt

ltpgt
כנגד זאת, סבורה להב כי הולכים ומצטמצמים הנכסים הצמודים למדד, שבראשית העשור היוו כ-65% מתיק הנכסים של הציבור, ובסוף שנת 2000 - 36.1% בלבד. במהלך שנת 1999 ירד חלקם בשיעור חד (כ-8%), עם העלייה של חלק הנכסים הצמודים למטבע חוץ, ובעיקר המניות.
lt/pgt

ltpgt
השפעה נוספת על הרכבו של התיק, להערכתה של להב, הינה המשך ההתקדמות ברפורמות בשוק ההון, ובעיקר התקדמות נוספת ברפורמה בתחום הפנסיה וביטול ההגבלות החלות על השקעותיהן של חברות הביטוח וקופות הגמל, שישפיעו על הרכב תיק הנכסים של המשקיעים המוסדיים ויביאו קרוב לוודאי לעליית הרכיב הלא צמוד והמניות גם בתיקיהן.
lt/pgt

ltpgt
להב צופה כי מגמת השינוי בהרכב הנכסים של הציבור בעשור האחרון נמשכת, וכי הרכיב הלא צמוד יגדל בתיק הנכסים כתוצאה מאינפלציה נמוכה עד להתייצבות. הרכיב המט"חי ימשיך לגדול בהדרגה, להערכת להב, עם המשך תהליך ירידת הריבית וצמצום בפערי הרביות בין השקל למטבעות האחרים. הרכיב המנייתי גם הוא מושפע לחיוב מהתייצבות האינפלציה וירידת הריבית.
lt/pgt

ltpgt
תהליכים אלו של אינפלציה וריבית נמוכה, חשיפה הולכת וגוברת לעולם, פתיחת השווקים, הליברליזציה והמשך מגמת הקטנת הריכוזיות במשק, יובילו, להערכתה של להב, להמשך תהליך פיזור בין האפיקים בתיק ההשקעות של הציבור, והקטנת הדומיננטיות של אפיק מוביל לטובת שאר האפיקים.
lt/pgt

ltpgt
להב מציינת כי תיק הנכסים של הציבור ב-11 החודשים הראשונים של 2000 נאמד ב-1,107 מליארד שקל, ובשנת 2000 נמשכו המגמות שהיו בשנים האחרונות. המרכיב השקלי הלא צמוד המשיך לגדול ומשקלו בתיק הגיע לכ-28%. הסיבה לגידול באפיק זה הינה הסביבה האינפלציונית הנמוכה אשר נתמכה בהנפקות ממשלתיות רבות באפיק הלא צמוד.
lt/pgt

ltpgt
המרכיב הלא צמוד התחזק על חשבון המרכיב הצמוד, אשר נראה פחות אטרקטיווי לאור ירידת הריבית ואינפלציה אפסית. המרכיב הצמוד ירד מ-39% ל-36% בשנת 2000. לאור ההתפתחויות בארץ ובעולם מציינת להב כי לא נרשם שינוי באפיק המנייתי בשנת 2000, כמו גם באפיק צמוד המט"ח.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully