וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל: חוק דרעי יעלה היום לקריאה שלישית בכנסת

3.3.2001 / 18:53

יו"ר הכנסת קבע שאין אפשרות לעצור את החקיקה בשלב זה לאחר שכבר עברה בקריאה שנייה; החוק גורם למתיחות בין ש"ס לליכוד; יפה דרעי: רק שנאה לבעלי גורמת לפוליטיקאים לטרפד את החוק

מאת לירון מרוז

הצעת החוק לקיצור עונשם של מורשעים בגין התנהגות טובה משליש לחצי, המכונה "חוק דרעי" תעלה היום להצבעה בכנסת בקריאה שלישית. זאת, גם אם יוזם החוק, ח"כ רובי רבלין (ליכוד), יבקש למשוך אותה ברגע האחרון מחשש שלא יושג לה רוב.

יו"ר הכנסת, אברהם בורג, קבע הבוקר כי אין אפשרות לעצור את החקיקה בשלב זה לאחר שכבר עברה בקריאה שנייה וכל שנותר לה היא רק הקריאה השלישית. בכך הסכים בורג עם חברי כנסת המקורבים לדרעי שטענו כי חוקת הכנסת קובעת כי במידה והחוק חוזר לוועדת החוקה בין הקריאה השניה והשלישית (דבר שלא קורה בדרך כלל), חובה להעלותו לאחר שבוע או בישיבת הכנסת הראשונה שידונו בה על חוקים.

ההחלטה להביא את החוק להצבעה היום התקבלה על אף בין בורג לבין ריבלין, אתמול, כי החוק יישאר בוועדת החוקה ויעובד בה עוד מספר חודשים. ריבלין הודה כי בחוק ישנן מספר פרצות שחובה לתקן אותן עוד לפני שהחוק מאושר, כשהגדולה שבהן היא בעיית השיחרור המוקדם של האסירים הביטחוניים. "לש"ס שום דבר לא מזיז. לא אכפת להם שישתחררו רוצחים, לא מעניין אותם פרטים ועובדות", אומר מקורב לריבלין.

הצעת החוק גורמת למתיחות ראשונה מאז הבחירות בין ש"ס לליכוד. מקורבו של ריבלין טען אתמול כי מאז שש"ס אימצה את החוק היא רק פגעה בו וגרמה לביקורת ציבורית, שאולי בסופו של דבר תפיל אותו. בנוסף הצביע המקורב על עיוותים וסתירות שונות שהתקבלו בהסתייגויות שהועלו לחוק. לדוגמה, הסתייגות שקובעת שהחוק ייכנס לתוקף כעבור 14 יום ואחרת שקובעת כי רק כעבור שלושה חודשים הוא יופעל. "החוק הזה מלא פרצות ועיוותים ואנחנו רוצים לתקן אותו. מאוד יכול להיות שאם בש"ס יתעקשו להעלות את החוק בכוח הם יגלו שהליכוד לא יתמוך בו והם יוכלו לשכוח ממנו לפחות לחצי שנה".

אשתו של אריה דרעי, יפה, אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "רק שנאה לבעלי ולדרכו מובילה פוליטיקאים לטרפד את החוק שיאפשר את שחרורו המוקדם מהכלא".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully