וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב - גם לנוקיה צמחה שן כחולה

3.3.2001 / 18:53

חברה נוקיה הודיעה כי תשלב את טכנולוגית BlueTooth בטלפונים הניידים שלה; השילוב יאפשר תקשורת אלחוטית מהירה ואיכותית בין הסלולרי למחשבים אישיים או למחשבי כף-יד בטווח של עשרה מטרים

מאת רון רבין


נוקיה, ענקית הסלולר הפינית, הודיעה כי תחל בקרוב בשילוב טכנולוגית BlueTooth בטלפונים שלה. בשלב הראשון יצוידו בטכנולוגיה החדשה מכשירי נוקיה מדגמי 6210 הפועלים על רשתות GSM. פעולה זו תרחיב עוד יותר את יכולות התקשורת של הטלפון הנייד. השימוש ב-BlueTooth יאפשר לבעלי הטלפונים הסלולרים להשתמש בהם כמודם אלחוטי למחשבים נישאים. כמו כן, פעולות כמו הורדת דואר אלקטרוני, גלישה באינטרנט, ואפילו משלוח פקסים במהירות 43.2 קב"ש, יהפכו למן המניין בטלפונים הסלולרים. נוקיה הכריזה, כי תשווק חבילת תקשורת יחד עם ה-BlueTooth שתאפשר לסנכרן את הטלפון עם ישומי מחשב משרדיים דוגמת יומן פגישות, ספר טלפונים ועוד.

מערכות ההפעלה העתידיות של הפאלם מתוכננות לתמוך ב-BlueTooth גם כן. השילוב העתידי יאפשר תקשורת אלחוטית מהירה בין הסלולר למחשב כף היד, וירחיב את יכולות מכשירי הפאלם והתואמים להם. בין היכולות החדשות נמצא גישה מהירה לאינטרנט גרפי, אפשרות למשחקים אינטראקטיביים דרך הרשת או דרך חיבור אלחוטי, ועוד יכולות רבות.

חבילת התקשורת תהיה מותאמת לדגמי 6210 ותכלול כרטיס תקשורת מתאים למחשב הנייד. משקל הסוללה יהיה כ-52 גרם, והיא תאפשר 4 שעות שיחה ו-170 שעות המתנה. להערכת החברה, הטכנולוגיה החדשה תהיה זמינה בטלפונים החל מהרבעון הבא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully