וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזובור של אלי סוויסה

3.3.2001 / 18:53

בתקופת דרעי הוא היה אחד החזקים בש"ס וכיהן כשר הפנים, כיום אפילו מעמדו כשר אינו מובטח; "האיש משדר אנטי לתנועה", אומר אחד הבכירים; מצד שני, הוא קרוב משפחה של הרב עובדיה

מאת לירון מרוז

ימים לא קלים עוברים על חבר הכנסת אלי סוויסה (ש"ס). ממעמד של אחד האנשים החזקים והבולטים בהנהגת המפלגה עד לפני פחות משנתיים, ירדה באחת קרנו של סוויסה. כל עוד שלט חברו הטוב, אריה דרעי, במפלגה ובמוסדותיה הוא נהנה מיחס מצויין. בממשלתו של נתניהו הוא אף כיהן כשר הפנים – התיק הבכיר ביותר של התנועה.

אולם כניסתו של דרעי לכלא סימנה את תחילת נפילתו הפוליטית. סוויסה אמנם כיהן כשר התשתיות בממשלת ברק, אולם כבר לא נחשב לאחד ממנהיגי התנועה. לאחר פרישת ש"ס מהממשלה הוא נשמע והתראיין פחות ופחות. במערכת הבחירות האחרונה הוא כמעט ולא הורגש, דבר מפתיע מכיוון שסוויסה נחשב כרהוט דיבור.

ביחס המשפיל למדי לו זוכה סוויסה מראשי תנועתו אפשר היה להיווכח בבירור בחוברת שהוציאה ש"ס, מספר ימים לפני הבחירות. בחוברת, שהוצאתה מומנה מכספי תעמולת הבחירות, פורטו מעשיהם של השרים בממשלת ברק. לפועלו של היו"ר, אלי ישי, הוקצו שני עמודים, לזה של ח"כ שלמה בניזרי חצי עמוד וגם על עבודתו של ח"כ יצחק כהן נכתב, למרות שהוא הוזכר רק בכינוי "השר" ולא בשמו המלא. על עבודתו ופועלו של סוויסה במשרד התשתיות לא נכתב דבר, כאילו הוא אינו חבר בתנועה. דובר ש"ס נימק את העדרותו של סוויסה בשיקולי עריכה ועלויות.

סוויסה במצב רוח קשה

אולם בכך רק התחילו ייסוריו הפוליטיים של סוויסה. עוד לפני הבחירות, כשניצחונו של שרון כבר נראה מובטח, החלו לעסוק בש"ס בחלוקת התיקים. ההערכה היתה כי ישי, בניזרי וסוויסה יכהנו בכל מקרה כשרים ועל המשרד או המשרדים הנוספים יתמודדו חברי הכנסת יאיר פרץ וניסים דהאן, ומנכ"ל התנועה, אשר אוחנה. אך ההתפתחות של הימים האחרונים מלמדת כי מקומו של סוויסה כבר אינו מובטח. אחת ההערכות מדברת על כך שסוויסה הוא זה שיישאר בחוץ ודהאן, פרץ ואוחנה הם אלו שיכהנו כשרים, בנוסף לישי ובניזרי. גורם בתנועה מספר כי בימים האחרונים, לאור ההתפתחויות הללו, ירד מאוד מצב רוחו של סוויסה. לדבריו, ביום שישי הוא נפגש עם מנהיגה הרוחני של התנועה, הרב עובדיה יוסף, לשיחה שהוגדרה כ"קשה".

"זה לא מפתיע שזה המצב", אמר בכיר בש"ס, "האיש הזה תמיד משדר אנטי למה שקורה בתנועה ולכן היחס הזה הוא ברור מאליו". למרות זאת, אותו בכיר עדיין לא ממהר להספיד את סוויסה, מה עוד שחשוב לזכור שאחותו נשואה לבנו של הרב עובדיה, דוד. מקור אחר בתנועה, המעורה היטב במהלכים הפוליטיים, אומר כי ייתכן שהמגמה של ראשי התנועה היא לפגוע בסוויסה עד שיקום מרצונו ויעזוב את המפלגה. אולם הוא גם אינו מוציא מכלל אפשרות שבסופו של דבר, אותם אנשים המושכים בחוטים בסך הכל רוצים קצת "לשחק" בסוויסה כדי להראות לו מי הבוס האמיתי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully