וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת המסעדות המזרחיות "אווזי" - אסור לדבר ערבית

3.3.2001 / 18:53

בעלי הרשת הוציאו הוראה לפיה העובדים לא ידברו בשפת אמם ליד לקוחות; בנוסף ניתנו להם שמות עבריים; ברשת חוששים שהשפה הערבית עלולה לפוגע בתדמיתם; הבעלים: אסור לדבר גם רוסית

רשת המסעדות המזרחית "אווזי" אוסרת על עובדיה הערבים לדבר בשפתם בזמן העבודה. הסיבה להחלטה של בעלי הרשת היא חששם שהשפה הערבית "עלולה לפוגע בתדמית הרשת". "הארץ" מפרסם כי בנוסף לכך ניתנו לעובדים הערבים שמות עבריים.

לאחר אירועי אוקטובר, כשתושבי שכונת התקווה בתל אביב תקפו את עובדי המסעדה הערבים ברחוב האצ"ל, החליטו בעלי הרשת להביא עולים חדשים במקומם של העובדים הערבים. חלק מהעובדים עברו למסעדות אחרות ואחרים המתינו בביתם עד שייקראו חזרה לעבודה.

לדברי העובדים, לאחר האירועים השתנה היחס של בעלי הרשת אליהם. הם התלוננו לעמותת "סווט אל עאמל", שמטפלת בבעיות של עובדים ומובטלים.

צביקה וולף, מבעלי הרשת, לא הכחיש את קיום ההוראה, אולם טען כי העובדים רשאים לעבר ערבית אחד עם השני, אך לא ליד הלקוחות. "לא יכול להיות, ואסור גם, לטובת ביטחונם של אותם אנשים וגם לטובת התדמית של הרשת שהם ידברו ביניהם ערבית. כמו שאני לא מוכן שעובדים ידברו ביניהם ברוסית ליד לקוחות", אמר וולף.

יש לציין כי 80 אחוזים מעובדי הרשת, בעלת שמונה מסעדות ברחבי הארץ, הם ערבים. לטענת וולף חלק מהעובדים פשוט מבקשים לנצל את המצב ולסחוט את בעלי הרשת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully