וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנסט אנד יאנג: להקים קרן הון סיכון ממשלתית לביוטכנולוגיה

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
מאת נעמה קופלמן
משרד רואי החשבון ארנסט אנד יאנג סבור שיש להקים קרן ממשלתית בהיקף של כ-200 מיליון דולר, שתפעל במתכונת דומה לזו של קרן יוזמה; כלומר, קרן הון סיכון ממשלתית שתשקיע בחברות ביוטכנולוגיה, כפי שהומלץ בדו"ח מוניטור - כך אמר אתמול יורם וילמובסקי, שותף מנהל בתחום מדעי החיים בשלוחת ארנסט אנד יאנג בישראל.
לדברי וילמובסקי, "2000 היתה שנת מפנה בתעשיית הביוטכנולוגיה". הגידול בהשקעות בתחום הביוטכנולוגיה ב-2000 מתאפיין במגמות הפוכות: גידול של פי 3-2 בהיקפו הממוצע של כל גיוס, וירידה במספר הגיוסים. בנוסף אמר כי "הציבור התחיל להשתתף בהשקעות בביוטכנולוגיה, באמצעות ארבע קרנות נאמנות בנקאיות בתחום".
על פי הערכת החברה, בינואר 2001 גויסו 60 מיליון דולר מכספים פרטיים ומקרנות הון סיכון על ידי חברות בתחום מדעי החיים. וילמובסקי אמר כי מדובר בחברות ביוטכנולוגיה וציוד רפואי, אך הוסיף כי נתח חברות הביוטכנולוגיה מתוך כלל חברות אלה הולך וגדל.
בכנס השנתי השלישי למדעי החיים, שנערך אתמול בתל אביב ביוזמת "גלובס" ובשיתוף ארנסט אנד יאנג, אמרה ד"ר רונית בנדורי, מרכזת ועדת מוניטור ושותפה מנהלת בתחום מדעי החיים בקרן ההון סיכון אוורגרין, כי התעשייה מקווה שכבר ב-2001 יוחל ביישומן של המלצות דו"ח מוניטור ותוקם לפחות חממה אחת לחברות ביוטכנולוגיה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully