וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: העינויים בסין - תופעה שיטתית

3.3.2001 / 18:53

לפי דו"ח של הארגון הבינלאומי לזכויות האדם, מעונים אסירים בכל רחבי המדינה; "העינויים מבוצעים לאור יום, מבצעיהם יודעים שהם לא ייענשו", אומרים באמנסטי

בדו"ח שמפרסם ארגון אמנסטי לזכויות האדם, נטען שהעינויים של אסירים בסין הפכו לתופעה רחבה ושיטתית. בדו"ח נפרשת מדיניות של אלימות קשה נגד אסירים במוסדות רבים, החל מתחנות משטרה ועד למרכזי שיקום.

"מה שמחריד במיוחד לגבי העינויים בסין הוא שהם מבוצעים לאור יום כדי לגרום לפחד ומשמעת", אמר דובר של הארגון. "העובדה שהעינויים לא מוסתרים מראה שמבצעיהם יודעים שהם לא ייענשו על כך". לפי הדו"ח, האסירים מעונים במקרים רבים: "טווח העינויים התרחב גם לחקירה של סחיטות, גביית מיסים וקנסות", אמר הדובר.

למרות שהממשלה הסינית הבטיחה שתילחם בתופעת העינויים, טוען הדו"ח כי האשמים מובאים לדין במקרים נדירים, והכחשותיהם מתקבלות. אמנסטי גם טוענת שלעיתים קרובות נעשה שימוש באשפוז פסיכיאטרי כפוי, כדי לדכא את התנגדות האסירים.

בדו"ח יש המלצות לרשויות הסיניות לשיפור זכויות האדם, כולל איסור על עינויים, והתעלמות של בתי המשפט מכל עדות שהושגה תחת עינויים. אמנסטי גם דורשת לשפר את תנאי המעצר בסין, ולאפשר גישה של האסירים לעורך דין, למשפחותיהם ולקבלת טיפול רפואי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully