וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: מכירות של בנקים זרים מחזקות את השקל

3.3.2001 / 18:53

לאחר שירד ל-4.1010, בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.1040 שקלים; בנק דיסקונט: לדולר תמיכה חזקה ב-4.10 שקלים


ltpgt
מכירות דולרים של בנקים זרים עם פתיחת המסחר גרמו לשקל להמשיך להתחזק, ובשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.1040 שקלים, ירידה של 0.14% לעומת שערו היציג שנקבע אתמול. הבנקים הזרים היו אלו שרכשו יום לאחר הבחירות דולרים, כאשר שער החליפין היה ברמה של כ-4.14 שקלים.
lt/pgt

ltpgt
מחדר העסקות של בנק דיסקונט נמסר כי לדולר ישנה רמת תמיכה חזקה ב-4.10 שקלים, דבר הבא לידי ביטוי כאשר מכירות הדולרים של הזרים נבלמו ברמה זו. מכירות הבנקים מתבצעות לאחר שהשקל מפגין בימים האחרונים עוצמה, ושער החליפין ירד מרמה של 4.15 שקלים (לפני הבחירות) לרמתו כיום. התחזקות השקל מתבצעת על רקע ההערכות כי תוקם ממשלת אחדות.
lt/pgt

ltpgt
גורם נוסף שיתמוך בימים הקרובים בשקל הוא המרות אמצע החודש של החברות היצואניות. "להערכתי החברות היצואניות יעדיפו להמתין עד ה-15 לחודש על מנת להמיר דולרים, ולא ימירו ברמות אלו של הדולר", אומר אבי שרי מאקסלנס.
lt/pgt

ltpgt
נתון כלכלי שעשוי להשפיע על הדולר הוא מדד המחירים לצרכן שיפורסם ביום חמישי (אם כי בתקופה האחרונה נוטים המשקיעים להגיב בעיקר לאירועים המדיניים-פוליטיים). לפי משאל TheMarker.com מדד המחירים לצרכן של חודש ינואר יירד ב-0.5%-0.3%. ירידה זו מחזקת את ההערכות כי נגיד בנק ישראל יוריד את הריבית בסוף החודש בכ-0.2% נוספים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully