וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות מתחומים שונים משתפות פעולה במבצעים ממוקדים לקידום מכירות הדדי

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
מאת אנה אלייניקוב
מה הקשר בין תה ירוק לתקליטורים, בין מגהץ לחומוס, בין גבינה לבנה לפז'ו? בעולם השיווק, התשובה היא שיתוף פעולה אסטרטגי בין חברות - במבצעים לקידום מכירות. אמנם זהו נוהג ותיק - המשדך לפעמים חברות שונות בתכלית - אך באחרונה ניכרת פנייה משותפת לקהל יעד ממוקד, תוך ניצול הדדי של היתרונות הייחודיים של השותפות למבצע.
lt/pgt

ltpgt
חברת ויסוצקי הודיעה אתמול על שיתוף פעולה עם רשת התקליטורים טאואר רקורדס, שכחלקו יקבל כל הרוכש מוצרים בחנויות הרשת חבילת תה ירוק של ויסוצקי. לדברי רוני וינשטיין, סמנכ"ל השיווק של ויסוצקי, ההתקשרות עם טאואר רקודקס מתאימהלאסטרטגיית השיווק של יצרנית התה, המנסה ליצור זיהוי בין מוצריה לבין סגנון חיים צעיר ואופנתי.
"בשנים האחרונות התחוללה מהפכה בהרגלי צריכת התה בישראל", אמר וינשטיין. "התה הפך ממשקה המזוהה עם מבוגרים ואף קשישים, למשקה צעיר ואופנתי, ביחוד התה הירוק הנתפש כמוצר בריאות".
lt/pgt

ltpgt
לדברי וינשטיין, הרעיון לשיתוף הפעולה היה של טאואר רקורדס, ומכיוון שהרשת המזוהה עם קהל צעיר, החליטה ויסוצקי להיענות להצעה. הוא הוסיף, כי שיתוף הפעולה מאפשר לוויסוצקי להציב את מוצריה בנקודות מכירה חדשות, ולהפגיש קהל שעדיין לא נחשף לתה הירוק שלה עם המוצר.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל טאואר רקורדס, אמנון נדל, אמר כי בחודשים החולפים מנסה החברה למצב את עצמה כרשת המתמחה במוצרי הפנאי. "בנוסף לתקליטורים, מוכרת טאואר רקורדס מוצרי מולטי-מדיה, ספרים, סרטים ב-DVD ומערכות סטריאו".
lt/pgt

ltpgt
במקביל למבצע הממוקד של ויסוצקי וטאואר רקורדס, עורכת כעת עלית מבצע משותף עם רשת שקם אלקטריק, שפונה לקהל צרכנים רחב. כחלק מהמבצע, יוטמנו במיליון פחיות קפה נפס של עלית שוברי זיכוי בשווי מצרפי של 65 מיליון שקל לרכישת מוצרי חשמל בשקם אלקטריק. בעלית אומרים כי החיבור בין שתי חברות מובילות בתחומי הפעילות שלהן מבדל אותן מהמתחרות. במקרה זה, עלית מציעה לצרכנים ערך מוסף ברכישת הקפה שלה, שעה ששקם אלקטריק רוכשת לקוחות פוטנציאליים, בזכות שוברי הזיכוי.
lt/pgt

ltpgt
חברת מזון אחרת ששיתפה פעולה עם חברת מוצרי חשמל היא שטראוס, שחברה בקיץ לניופאן במבצע הגרלות. בין הקונים של סלטים מוכנים במותג אחלה של שטראוס הוגרלו מוצרי חשמל של ניופאן בשווי כולל של 250 אלף דולר (במחירים לצרכן).
lt/pgt

ltpgt
"כל חברה משקיעה מאמצים בחיזוק המותג שלה", אמר דרור דנון, סמנכ"ל השיווק של ניופאן. "התקשרות עם מותג מוביל משרת את המטרה הזו". דנון הוסיף כי החיבור בין סלט חומוס למיקרוגל לא טבעי במיוחד, אך החיבור בין שני מותגים מובילים טבעי בהחלט, "וביחד, הם מחזקים זה את זה".
lt/pgt

ltpgt
להערכתו, שיתוף פעולה כזה מועיל לשני מותגים דומים במונחים של מודעות, אחרת אחד מהם עלול להיפגע. "לפני שהתקשרה איתנו, ביצעה שטראוס מחקר מקיף, שבדק כיצד נתפש מותג ניופאן בקרב צרכנים", אמר דנון.
lt/pgt

ltpgt
שיקול נוסף העומד מאחורי כל התקשרות הוא חיסכון בהוצאה על פרסום, אמר דנון. "פרסום הוא דבר יקר, ובשיתוף פעולה ההוצאה מתחלקת בין שתי החברות", הוסיף. המבצע המשותף של שטראוס וניופאן לווה במסע פרסום, שהוכן על ידי פרסום רבן גולני ושות' בתקציב מדווח של מיליון דולר, "שנחלק בין שתי החברות", אמר דנון.
lt/pgt

ltpgt
דוגמה נוספת לשיתוף פעולה בין שתי חברות מתחומים שונים הוא השיתוף בין בירה מכבי לרשת מלונות שרתון מוריה. במבצע המשותף "בירה מכבי, חופשה ישראלית", כל הקונה מארז של שש בירות מכבי זכאי להשתתף בהגרלה של סופי שבוע זוגיים באחד ממלונות הרשת.
גם תנובה עורכת כעת מבצע הגרלות, "איקס מיקס דריקס", שכחלקו מוגרלות מדי שבוע שתי מכוניות פז'ו בין רוכשי מוצריה. השותפה למבצע היא יבואנית פז'ו בישראל, חברת לובינסקי.
lt/pgt

ltpgt
במקרה של מנו ספנות, מבקשת החברה המתמחה בהפלגות נופש לנצל את קהל הלקוחות הגדול של שותפתה - מועדון הלקוחות ביי אנד בונוס (Bonus&Buy) של רשת הרבוע הכחול - כדי לקדם את מכירותיה ולחזק את המודעות לפעילותה. כחלק מהמבצע, יקבלו חברי המועדון זיכוי בסכום הקניות החודשיות, ברכישת הפלגת נופש לקיץ 2001 (עד 2,080 שקל לזוג נוסעים בחדר). לביי אנד בונוס 1.2 מיליון לקוחות, ולדברי מיכה מנו, מנהל השיווק במנו ספנות, המבצע הוא חלק מפנייה ממוקדת לקהל יעד של משפחות עם ילדים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully