וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון נערכת לספק שירותי הדור השלישי ב-2002

3.3.2001 / 18:53

תהיה מהחברות הראשונות בעולם המערבי שיספקו את השירות. ניסוי שביצעה מוטורולה לפני שבועיים הוכיח את ההיתכנות הטכנולוגית של רשת פלאפון לשירות אינטרנט סלולרי מהיר


ltpgt
מאת הדר חורש
lt/pgt

ltpgt
חברת פלאפון נערכת לספק שירותים סלולריים מהדור השלישי (אינטרנט סלולרי רחב פס) כבר בתחילת 2002. החברה מתכוונת לספק שירות אינטרנט סלולרי בקצב של 144 קילו-ביט לשנייה - מהירות היעד של שירותי הדור השלישי. מהירות התקשורת הסלולרית כיום היא 9.6 קילו-ביט לשנייה.
lt/pgt

ltpgt
פלאפון הודיעה כי תספק את השירותים על הרשת הקיימת וכי אין היא זקוקה לשם כך לתדרים נוספים. הטכנולוגיה של פלאפון מנצלת ביעילות את התדרים שברשותה, והפעלת שירותי הדור השלישי תאפשר לחברה לנצל את עודף הקיבולת שיש לה כיום ברשת. עם זאת, נראה כי החיבור לשירותי האינטרנט הסלולרי רחב הפס יהיה יקר יחסית.
lt/pgt

ltpgt
אתמול הודיעה חברת מוטורולה כי לפני שבועיים השלימה בהצלחה ניסוי בהפעלה מלאה של תקשורת סלולרית של הדור השלישי בשיטת X-CDMA20001, שהיא הטכנולוגיה שאותה מתכוונת פלאפון ליישם. טכנולוגיית הדור השלישי מיועדת להעברת קובצי נתונים גדולים על רשת סלולרית, והיא מאפשרת העברת תמונות צבעוניות וקובצי וידיאו.
lt/pgt

ltpgt
הפעלה ראשונה של שירותי הדור השלישי עתידה להתבצע באמצע השנה ביפאן. ואולם לחברות הסלולר לא ברור מה יהיה היקף השימוש באינטרנט הסלולרי רחב הפס ומה יהיה הביקוש לשירותים אלה. רבים סבורים כי גם בעידן הדור השלישי ימשיכו רוב בעלי המכשירים הסלולריים להשתמש בהם בעיקר לשיחות.
lt/pgt

ltpgt
בשוקי התקשורת בארה"ב ובאירופה צופים כי שירותי הדור השלישי יהיו זמינים רק ב-2005-2004. כך שלמעשה, מתכננת פלאפון להיות חברת הסלולר הראשונה בעולם המערבי שתספק את השירות.
lt/pgt

ltpgt
טכנולוגיית CDMA של פלאפון נחשבת לכזו המנצלת ביעילות את טווח התדרים שבה פועלת הרשת, והיא מאפשרת לנצל תדרים פנויים עבור השירותים החדשים. לפי ההערכות בתעשייה, שירותים אלה יהיו יקרים לשימוש, ולכן צפוי שלקוחות מעטים יחסית ירכשו אותם.
lt/pgt

ltpgt
משקיפים בתעשייה סבורים שגם אם התשתיות לדור השלישי יהיו קיימות בעולם המערבי לפני 2004, צפוי מחסור במכשירי הקצה (טלפונים ייעודיים לדור השלישי). כך שגם אם פלאפון תהיה מוכנה כבר ב-2002 לספק את השירות, עלולה להיות בעיה בהשגת המכשירים עבור התשתית.
lt/pgt

ltpgt
בפלאפון סירבו להגיב לדברים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully