וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חה"כ יורי שטרן: לאור הפיטורים בהיי-טק אנו מעריכים מחדש את נושא יבוא העובדים הזרים

3.3.2001 / 18:53

"מימדי הפיטורים עדיין אינם ברורים, אנו נחזור לדון בנושא כאשר הרכב הממשלה יהיה סופי, וכאשר יהיו לנו נתונים ברורים יותר על היקפי המחסור", ציין שטרן

ltpgt
לפני חודשיים נדחתה ברוב משמעותי הצעת צוותי החשיבה שהוקמו על ידי הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, בראשות חה"כ יורי שטרן, ליבא כ-1,000 עובדים זרים לתעשיית ההיי-טק לתקופה מוגבלת.
lt/pgt

ltpgt
בראיון ל-TheMarker.com אומר חה"כ שטרן כי לאור הפיטורים בענף ההיי-טק בחודשיים האחרונים, יוערך מחדש נושא ייבוא עובדים זרים לתעשייה. לדבריו, כרגע נבדק הנושא מול תעשיית ההיי-טק, אך כרגע עדיין אין תשובות שקולות: "מימדי הפיטורים עדיין אינם ברורים. אנו נחזור לדון בנושא כאשר הרכב הממשלה יהיה סופי וכאשר יהיו לנו נתונים ברורים יותר על הקפי המחסור", ציין שטרן.
lt/pgt

ltpgt
עוד הוסיף שטרן כי הערכת המצב נעשית על מנת למנוע סיטואציה בה שוק ההיי-טק יוצף בעובדים זרים.
lt/pgt

ltpgt
ההמלצות של צוותי החשיבה שהוקמו על ידי הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים מורכבות מתוכנית הכוללת מסלולי הסבת מהנדסים להייטק המשולבת עם תקופת חונכות בחברות היי-טק.
lt/pgt

ltpgt
תוכנית זו אמורה לספק כ-2000 עובדים לתעשייה בטווח של השנתיים הבאות. כמו כן כוללת התוכנית מסלול הכשרה לחיילים משוחררים והקמת קרן הלוואות ללימודי היי-טק בערבות הממשלה. צוותי החשיבה אף המליצו בפני הוועדות על יבוא של כ-1,000 עובדים זרים לתקופה מוגבלת, הצעה, שכאמור, נדחתה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully