וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתח: "נהפוך את גילה לעיר רפאים"

3.3.2001 / 18:53

הסלמה חמורה בשטחים: יריות בכביש המנהרות; שני פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו ביממה האחרונה; הפתח: ישראלי שייכנס לבית לחם - לא ייצא ממנה חי; שרון: ההסלמה תפגע בהקלות לפלסטינים

בשטחים חלה ביממה האחרונה הסלמה ניכרת. במהלך הלילה נשרטה ישראלית מקליע שנורה על מכוניתה בכביש המנהרות, כמו כן הופעל במקום מטען חבלה נגד אוטובוס ויריות נורו לעבר בתי היישוב היהודי בחברון. בשני האירועים האחרונים לא היו נפגעים.

שני פלסטינים נהרגו ועשרות נפצעו בתקריות אתמול בכל שטחי הרשות הפלסטינית. כ-70 פלסטינים נפצעו בקרב סמוך לחאן יונס שנמשך שעות ארוכות. בעקבות חילופי האש נמלטו תושבים פלסטינים מבתיהם, וביישוב נווה דקלים הסמוך הורו כוחות צה"ל לתושבים להישאר בבתיהם לבל ייפגעו. הבוקר העביר צה"ל לנצרים מקלטים יצוקים, לאחר שבימים האחרונים נפלו שם פצצות מרגמה רבות.

בכביש המנהרות מדרום לירושלים נורו בשעות הערב יריות לעבר אוטובוס, לא היו נפגעים אך הכביש נסגר לתנועה. בנוסף, נחסמה הדרך העוקפת להר גילה. טיל נגד טנקים נורה אתמול בערב על ידי פלסטינים לעבר עמדת התיאום והקישור בגוש קטיף. הטיל פגע באחד המבנים המשמשים את הפלסטינים. איש לא נפגע. באזור בית לחם ירו פלסטינים על עמדות צה"ל הסמוכות לאל חאדר, חיילי צה"ל השיבו באש.

"תנועת הפתח קוראת לגיבוריה ולוחמיה להפוך את ההתנחלות גילה לעיר רפאים וגיהנום מדי לילה. כל כדור לשכונת גילה הוא זכותנו להילחם נגד ההנחלות וגונבי האדמות", איומים אלו מופיעים בכרוז שפירסמה אתמול תנועת הפתח בבית לחם. בכרוז שולחת התנועה ברכות למבצעי הפיגוע בו נהרג תושב גוש עציון צחי ששון, ומאיימת כי כל ישראלי שייכנס לבית לחם, אפילו עיתונאי, לא יצא ממנה בחיים.

גם מנהיג החמאס, שייח אחמד יאסין, אמר אתמול כי "אני צופה רק רוע, הרס ותוקפנות כתוצאה מעליית שרון לשלטון, ולפיכך חשוב לי להבהיר לו ולאחרים שהעם הפלסטיני לא ייכנע, והוא ימשיך בהתקוממותו נגד הכיבוש".

ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון הגיב הערב לראשונה מאז בחירתו על האירועים בשטחים בעקבות ההסלמה של הימים האחרונים. שרון כינה את אירועי הימים "דבר חמור בצורה בלתי רגילה".

שרון הבהיר כי כוונתו היתה לעשות מאמץ גדול על מנת להגיע להסדר וגם להקל על הפלסטינים שאינם לוקחים חלק בפעולות הטרור. שרון אמר כי הוא שוחח על כך בשיחת הטלפון שערך עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת ביום שישי. "לצערי מה שקורה עכשיו זה הסלמה קשה והדבר הראשון והכי חשוב זה להחזיר את הביטחון לתושבי ישראל", אמר שרון. שרון הוסיף כי ההסלמה בשטחים תפגע בהקלות שהתכוון להעניק לפלסטינים.

דאגה מהמצב בשטחים מביע גם הסי.איי.איי האמריקאי. בדו"ח שנכתב בעקבות ביקורו של ראש סוכנות הביון האמריקאית, ג'ורג' טנט, באזור, הוא מצביע על על אפשרות של הסלמה שתוביל למלחמה כוללת בין ישראל לפלסטינים. הדו"ח קובע כי הפלסטינים הם היוזמים את הטרור וכי הם מקבלים גיבוי ממדינות ערב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully