וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: הענקת רישיון תקשורת לחברות הכבלים בלא חקיקה מתאימה תפגע בתחרות החופשית

3.3.2001 / 18:53

כך בתגובת המדינה לבג"ץ בעתירת חברות הכבלים לפתיחת שוק התקשורת לתחרות; להערכת היועמ"ש, חקיקת התיקונים לחוק הבזק תסתיים בתוך מספר חודשים


ltpgt
המדינה הגישה היום לבג"ץ את תשובתה בעתירת חברות הכבלים לפתיחת שוק התקשורת לתחרות. בעתירתן ביקשו חברות הכבלים להורות לשר התקשורת לעשות שימוש בסמכויותיו לפי חוק הבזק, ולתת לעותרות מיד רישיון מפעיל פנים ארצי או לפחות רישיון להפעלת אינטרנט מהיר. ולחלופין, מדוע לא יינתן להן רישיון קצר מועד עד לתום תקופת הזיכיונות.
lt/pgt

ltpgt
עתירת הכבלים הוגשה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, קבע כי הדין הקיים אינו מאפשר לשר התקשורת לתת את הרשיון המבוקש ולאפשר לחברות הכבלים לעשות שימוש בתשתית שלהן לצרכי מתן שירותי תקשורת כוללים. לטענת היועמ"ש, יש לשנות החוק הקיים ולהסדיר בכך את כל תחום התקשורת - והכל בחקיקה ראשית.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות חוות הדעת של היועץ, הוגשו מספר הצעות חוק, הן על ידי הממשלה והן על ידי חברי כנסת, לתיקון החקיקה הקיימת על מנת לאפשר את פתיחת שוק התקשורת לתחרות. הצעת החוק הממשלתית נמצאת בוועדת הכלכלה של הכנסת, במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. למרות זאת, חברות הכבלים הגישו את עתירתן לבג"ץ.
lt/pgt

ltpgt
נציג היועמ"ש, עו"ד יהודה שפר, סגן בכיר לפרקליטת המדינה הגיש היום את תגובת המדינה לעתירה. בתגובה, נטען כי הענקת הרישיון לעותרות כבר עתה תיתן להן יתרון משמעותי על פני יתר המתחרים בתחום, תוך פגיעה בעקרון השוויון והתחרות החופשית. יתרונן יתבטא בכך שהן יהיו היחידות שלהן זיכיון בלעדי לשידורי טלוויזיה בכבלים, ובנוסף יוכלו להציע למנוייהן את כלל שירותי התקשורת שניתן לתת באמצעות התשתית שבידן.
lt/pgt

ltpgt
פגיעה נוספת בשוויון, מציין היועמ"ש, תיגרם בכך שהעותרות יהיו היחידות שיוכלו להציע שירותי טלוויזיה מתקדמים, כגון טלוויזיה אינטראקטיווית או יישומים נוספים, וכל זאת ללא הסדר מתאים בחוק הקיים.
lt/pgt

ltpgt
סוגייה נוספת שמעלה היועמ"ש היא הבעלות הצולבת. לטענתו, העותרות, המבקשות עתה רישיון נוסף לפעולה בתחום התקשורת, הן חברות שבעליהן מחזיקים חלקם גם באמצעי שליטה בחברות שהן בעלות הזיכיון בערוץ השני, וחלקם אף הינם בעלי השליטה בעיתונים הנפוצים במדינה. מתן רישיון כדרישת חברות הכבלים יעצים, לטענת היועץ, את בעיית הבעלויות הצולבות בתחומי התקשורת מבלי שהמחוקק נתן על כך את דעתו.
lt/pgt

ltpgt
היועמ"ש דוחה את טענות חברות הכבלים בדבר האפשרויות השונות לתת להן רישיון לפי החוק הקיים. הוא מוסיף כי קיימים סיכויים טובים שהליכי השלמת החקיקה המתקיימים כעת בוועדת הכלכלה של הכנסת יסתיימו בתוך מספר חודשים, באופן שייתר לחלוטין את הדיון בעתירה, ולפיכך יש להעדיף ולהמתין לסיום החקיקה.
lt/pgt

ltpgt
לסיכום, מציין היועץ את חשיבות פתיחת ענף התקשורת הפנים ארצית לתחרות ואת חשיבות פיתוח התחרות בתחום התקשורת רחבת הפס, אך מבקש מביהמ"ש שלא ייענה לבקשת העותרות בטרם יתוקן חוק הבזק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully