וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב: הממשלה לא מודעת לכאבן של החד-הוריות

20.7.2003 / 20:28

הנשיא נדהם מדברים ששמע במפגש עם האימהות; לדבריו, קיים קצר תקשורתי בינן ובין הממשלה; ויקי כנפו: אנשיו של נתניהו זורעים פירוד בקרב המאהל

משלחת מטעם האמהות החד הוריות השובתות בירושלים נועדה אחר הצהריים עם נשיא המדינה, משה קצב. הנשים סיפרו לו על מצוקותיהן וכמה מהן אף פרצו בבכי.

בקול ישראל דווח, כי הנשיא נדהם מהדברים ששמע ואמר כי הוא מפקפק בכך שהממשלה מודעת למקרים אלה ודומיהם. לדבריו, "יתכן שהפער בין החד הוריות לממשלה מקורו בקצר תקשורתי". קצב סיפר עוד כי פנה בעניינן אל שר האוצר, בנימין נתניהו, וזה חזר על הצעתו לפיה מנכ"ל משרדו יפגש עם המפגינות במקומו.

כ-30 בני אדם עזבו הערב את מאהל המחאה של הנשים החד הוריות בירושלים. בערוץ 1 דווח שבמהלך היום התגלעו חיכוכים בין הנשים השוהות במקום, לאחר שחלקן התרצו מהתכנית של משרד האוצר.

בתוך המאהל נשמעו במהלך היום טענות קשות נגד "ההנהגה" של ויקי כנפו, מחלוצות המחאה. התלונות שהשמיעו גורמים שונים, התייחסו לקשר, לכאורה, בין ההסתדרות וכנפו. במקביל, הודיעו קבוצת אימהות שבכוונתן להקים ארגון נפרד, שיפעל במנותק מהפעילות במאהל.

שרון אסר על שר הרווחה לכנס מסיבת עיתונאים

בתגובה להאשמות, אמרה כנפו כי "אנחנו מסתדרים יפה מאוד כבר שבועיים. מי שאחראי לפירוד הוא גורם חיצוני, שהגיע היום, ולדעתי נשלח על ידי ביבי נתניהו". בעניין ההסתדרות, אמרה כנפו כי היא לא נשלטת בידי אף גורם, אך מקבלת מזון וסיוע מהארגון.

גם שר הרווחה, זבולון אורלב, יצא היום נגד הממשלה, ואמר כי בתוכנית שמציע נתניהו המדינה אינה משקיעה דבר אך מרוויחה מאות מיליוני שקלים. לדבריו, המענק והתוספות שתיתן המדינה לאימהות הוא חד שנתי בלבד, ועלות הבטחת ההכנסה תקטן לאורך שנים. אורלב תכנן בתחילה לכנס מסיבת עיתונאים ולהציג את דבריו, אך ראש הממשלה, אריאל שרון, ביקש ממנו להימנע מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully