וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגלים האמריקאים מפסידים במירוץ הטכנולוגי

3.3.2001 / 18:53

ראש סוכנות הריגול האמריקאית, האנ.אס.איי, מודה שבידי הטרוריסט בן לאדן ציוד טכנולוגי מתקדם; "הסוכנות נמצאת מאחורי הסיבוב במהפכת התקשורת", אמר ראש הסוכנות מייק היידן

ראש סוכנות הריגול של ארה"ב, האנ.אס.איי, הזהיר לאחרונה שהטרוריסט אוסאמה בן לאדן, החשוד באחריות לפיצוץ השגרירויות באפריקה, נהנה מפער טכנולוגי על ארה"ב. בראיון נדיר, אמר ראש הסוכנות, גנרל מייק היידן, שהסוכנות "נמצאת מאחורי הסיבוב במהפכת התקשורת העולמית". לדבריו, ארצות הברית לא יכלה למנוע את ההתקפות על השגרירויות בקניה וטנזניה בקיץ 1998, בהן נהרגו 224 בני אדם.

הסוכנות עוקבת אחרי תשדורות רדיו, טלפון, פקס ודואר אלקטרוני ברחבי העולם כדי לאתר איומים נגד אזרחי ארה"ב. בראיון טלוויזיה אמר היידן שהסוכנות לא הסתגלה לעולם של אחרי המלחמה הקרה. "הסוכנות גדלה בעולם אחד ועכשיו מוצאת את עצמה בעולם אחר, והיא צריכה להשתנות כדי להצליח בעולם הזה", הזהיר היידן והוסיף ש"בסדר העולמי הקודם, היריב הקודם שלנו היה ברית המועצות, היום המצב שונה".

"לבן לאדן יש תעשיית תקשורת של שלושה טריליון דולר לשנה, שהוא יכול לסמוך עליה", אמר היידן. הוא גם הודה שהסוכנות נסגרה לכמה ימים בחודש שעבר בגלל תקלות במחשבים. האנ.אס.איי היא אחת מהסוכנויות הסודיות ביותר של ארה"ב, ובדיחה מפורסמת בוושינגטון טוענת שראשי התיבות הם "no such agency" (אין כזו סוכנות).

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully