וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבייה או גוויה: יום הדין של נפסטר

3.3.2001 / 18:53

בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו יחליט היום אם לקיים את צו המניעה מיולי ולסגור את נפסטר; אם יתקבל הצו, מימושו עשוי לארוך מספר ימים עד שבועות; כל החלטה עשויה להוביל לפניית הצדדים לעליון

מאת מיכל סבו ועידו קינן


כ-60 מיליון משתמשי נפסטר יחזיקו היום אצבעות חזק מאוד, עד שאלו תכאבנה. היום, תעמוד התוכנה הפופולרית להחלפת שירים באינטרנט בפני הכרעה גורלית. בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו יפסוק הערב, ב-20:00 שעון ישראל, בערעורה של נפסטר. אם תתקבל דרישת התאחדות תעשיית התקליטים האמריקאית (RIAA) לממש את צו המניעה, שהוצע כנגד החברה, נפסטר תיסגר. עקרונית, הסגירה היא זמנית עד לקבלת פסק הדין במשפט נפסטר. מעשית, היא עלולה לחסל את המודל העסקי החדש של נפסטר, עוד בטרם נולד.

שמועות גורסות שמיליוני גולשים מזועזעים עטים בדקות אלו על התוכנה ומורידים בהיסטריה כל עוד אפשר. החל מפרסום הידיעה בדבר הפסיקה, הורגשה תנועה רבתי בקרב משתמשי נפסטר, המבקשים ליהנות ממה שעלול להיות דקות אחרונות של חסד - ללא תשלום, כמובן.

ביולי הורתה השופטת הפדרלית, מרלין הול פאטל, לסגור את שירות נפסטר עד לתום ההליכים המשפטיים. בית המשפט לערעורים מהמעגל התשיעי (ערכאת ערעור פדרלית) דחה את מימוש הצו בנימוק, כי הוא זקוק לזמן נוסף לבחינת הטיעונים. בחודש אוקטובר ערך שימוע לשני הצדדים, והחלטתו בנושא היא זו שתפורסם היום.

במהלך החודשים האחרונים, פועלים נפסטר ותאגיד המדיה הגרמני "ברטלסמן" למציאת פתרון, שיאפשר תשלום זכויות יוצרים על השירים. לאחרונה הודיעה נפסטר, כי ביוני תחל לגבות דמי חבר על השימוש בתוכנה. אם יוחלט היום לסגור את השירות, עלולים משתמשי התוכנה לעבור למצוא לה אלטרנטיבות. במקרה כזה, נפסטר תגיע לחודש יוני עם מודל עסקי, אבל בלי לקוחות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully