וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנת המפתחות הראשונים

3.3.2001 / 18:53

בכדי להעביר הודעות מוצפנות, אתם והנמענים שלכם צריכים שני דברים: עותק של PGP, ועותק של המפתח הפומבי (public key) של כ"א מאיתכם. מפתח ציבורי הוא קובץ מידע קטן, שרק הנמען הספציפי (אתם) יכול לפתוח (למידע נוסף, עיינו במאמר: "איך זה עובד: הצפנה").

אשף יצירת המפתחות של PGP יסייע לכם ליצור אוספי מפתחות ציבוריים ופרטיים. האשף יופיע אחרי שתוכנת ההגדרות של PGP תסיים את עבודתה; אם לא, או אם תם נאלצים לאתחל את המחשב אחרי ההתקנה וההגדרות, הקליקו על אייקון ה-PGP שבמגש המערכת שלכם (סיסטם טריי, החלון המצוי בשמאלה של השורה האפורה שבתחתית המסך) – הוא נראה כמו מנעול – ובחרו באופציה PGPKeys. הקליקו "המשך" על תיבת הדו-שיח הראשונה, ובשניה הקלידו את שמכם המלא ואת כתובת הדוא"ל שלכם. השם והכתובת שהקשתם תקושר מעתה מהלאה למפתח הפומבי הזה, ואחרים ישתמשו בפרטים הללו בכדי לאתר את המפתח הפומבי שלכם, כך שעליכם להכניס מידע מדויק. הקליקו "המשך" בשתי התיבות הבאות.

תיבת הדו-שיח הבאה, Key Pair Size (גודל המפתח), תשאל אתכם כמה גדול אתם רוצים שהמפתח יהיה. השאירו את החוגה על ברירת המחדל, 2048 ביטים, והקליקו "המשך". תיבת הדו-שיח הבאה תשאל אם אתם רוצים לתת תאריך תפוגה למפתח. המלצתנו היא לתת למפתח אורך חיים בלתי מוגבל, ולהמשיך הלאה.

עכשיו ה-PGP תבקש ממכם passphrase – משפט כניסה. חישבו על זה כסיסמא ארוכה מאוד. את משפט הכניסה תתבקשו להקיש בכל פעם שתרצו לקרוא דוא"ל מוצפן או לשלחו. משפט הכניסה חייב להיות לפחות באורך של שמונה תווים, אבל ככל שיהיה ארוך יותר, כך יהיו הודעותיכם בטוחות יותר. מתחת למשפט הכניסה יופיע "מדחום", המלמד על חוזקו של המשפט. בחרו משפט זכיר, שיוביל את המדחום לפחות לחצי מיכולתו. הקליקו "המשך" פעמיים.

לבסוף, תשאל התוכנה לרשותכם לשלוח את המפתח הפומבי שלכם לשרת המקור (root server) של MIT, מחסן מקוון של מפתחות פומביים. PGP פשוט שולחת את המפתח אל השרת כאשר אתם מתחברים לרשת. אח"כ, חבריכם ועמיתיכם המשתמשים ב-PGP ורוצים לקרוא דוא"ל ממכם (או לשלחו), יכולים לחפש את המפתח הפומבי שלכם בשרת המקור של MIT, באמצעות שמכם וכתובת הדוא"ל שלכם. אם הקישור שלכם לאינטרנט פעיל, סמנו את התיבה "שלח את המפתח שלי לשרת המקור עכשיו" (send my key to the root server now). אם אינכם מחוברים לרשת, השאירו את התיבה בלתי מסומנת, והעברת המפתח לשרת תתבצע מאוחר יותר. הקישו המשך, ואז סיים.

למלא את המפתחות

אתם לא חייבים לשמור את כל המפתחות הללו, של עובדי Network Associates, ב"מחזיק המפתחות" שלכם. הקליקו על כל אחד מהם בעזרת הלחיץ הימני של העכבר, ובחרו "מחק" (delete) לגבי אלו שאינכם זקוקים להם.

עכשיו אתם יכולים להתחיל להוסיף למחזיק המפתחות שלכם מפתחות של אנשים, איתם אתם רוצים לתקשר. הקליקו על "חיפוש שרת" (server search, או קונטרול והאות F יחד), בכדי להעלות את תיבת הדו-שיח המתייחסת לחיפוש. בתפריט "חפש מפתחות על" (Search for keys on) בחרו בכתובת http://pgpkeys.mit.edu:11371. הקישו את שמו של האדם אותו אתם מחפשים או את כתובת הדוא"ל שלו בשדה החיפוש (search), והקישו על הכפתור "חפש" (Search). בתוך זמן קצר תופיע רשימה ששמותיהם, או כתובת הדוא"ל שלהם, מתאימים לחיפוש שערכתם. אתרו את המפתח של חברכם, הקליקו עליו, ואז הקליקו עליו באמצעות הלחיץ הימני של העכבר, ובחרו "יבא למחזיק המפתחות המקומי" (Import to Local Keyring).

כל מי שרוצה לשלוח לכם דוא"ל חייב לחפש את המפתח הפומבי שלכם באותה דרך. אם לא שלחתם את המפתח הפומבי שלכם לשרת כשיצרתם אותו, אתם יכולים לשלוח אותו בכל זמן אחר. פתחו את ה-PGPKeys, בחרו את המפתח שלכם, והקישו קונטרול והאות K יחד. אם אינכם רוצים להשתמש בשרת המפתחות הציבוריים, אתם יכולים "להדביק" את המפתח להודעת דוא"ל, אותה תשלחו ישירות למישהו. בחרו את המפתח שלכם בחלון ה-PGPKeys, הקליקו עליו באמצעות הלחיץ הימני של העכבר, ובחרו "העתק" (Copy). כעת, צרו הודעת דוא"ל באמצעות תוכנת הדוא"ל הרגילה שלכם, פיתחו את תפריט ה"עריכה" (edit), ובחרו "הדבק" (paste), בכדי להכניס את המפתח הפומבי שלכם להודעה. הדבר ייראה כאוסף תווים סתמיים, ובראשו המשפט BEGIN PUBLIC KEY LOCK.

אם מישהו אחר שולח לכם את המפתח הפומבי שלו באותו אופן, סמנו את כל הקטע, החל במילה BEGIN וכלה ב-END, ובחרו ב"העתק" בתפריט ה"עריכה". פיתחו את PGPKeys, הקליקו על הלחיץ הימני במקום כלשהו בחלון ה-PGPKeys, ובחרו "הדבק". בחרו את המפתח שבתיבת הדו-שיח שנפתחת, והקליקו "יבא" (import).

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully