וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נעצרו בהפגנות נגד התחמשות גרעינית בבריטניה

3.3.2001 / 18:53

המפגינים חסמו את הכניסה לבסיס הצוללות הגרעיניות בגלזגו, סקוטלנד; בין העצורים חברי הפרלמנט הבריטי והסקוטי; השחקן שון קונרי שלח את תמיכתו: "אני אתכם ברוחי ומאחל לכם הצלחה"


יותר מ-150 מפגינים שמחו על ההתחמשות הבריטית בנשק גרעיני נעצרו היום כשחסמו את הכניסה לבסיס הצוללות הגרעיניות בגלזגו, סקוטלנד. בין התומכים בהפגנה גם כוכב ג'ימס בונד לשעבר, שון קונרי.

למרות שקונרי לא יכל להגיע בעצמו להפגנה הוא נתן את גיבויו המלא לעריכתה. "אני לא יכול להיות אתכם בעצמי בגלל התחייבויות לצילומי סרט, אבל תהיו בטוחים שאני אתכם ברוחי ומאחל לכם הצלחה בהפגנה ומטרתה הצודקת", אמר קונרי בשיחת טלפון עם ראש מפלגת הירוקים הסקוטי.

המשטרה עצרה 77 גברים ו-93 נשים שהפגינו מחוץ לבסיס, בו עוגנות ארבע מהצוללות הגרעיניות של בריטניה. בין העצורים שני חברי מפלגת הלייבור וחבר חבר הפרלמנט הסקוטי.

למרות מספר העצורים הגדול, רובם באשמת הפרעה לסדר הציבורי, כ-200 מפגינים נשארו מחוץ לשערי הבסיס כשהם חוסמים את הכניסה אליו ויוצרים פקק תנועה גדול בדרך המרכזית שעוברת ליד הבסיס. חלק מהמפגינים קשרו את עצמם לפיגומים ליד הבסיס כדי להקשות על פינויים. בהפגנה דומה שנערכה בשנה שעברה נעצרו יותר מ-180 אנשים ביניהם נזירות ונזירים סינים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully