וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: השקל ממשיך להתחזק בציפייה לממשלת אחדות

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
מגמת ההתחזקות של השקל מול הדולר שהחלה יום לפני הבחירות לראשות הממשלה, ובאה לידי ביטוי באופן חד ביום שישי בייסוף של 0.5%, נמשכת גם היום, והאופציות הדולריות משקפות שער של 4.1070 שקלים. מחזור המסחר באופציות הדולריות עומד כעת על כ-13 אלף אופציות.
lt/pgt

ltpgt
אחד הסוחרים בשוק האופציות מעריך כי הירידה בדולר מתבצעת על רקע מכירות דולרים של משקיעים שרכשו דולרים לפני הבחירות בציפייה להתחזקות הדולר. לדבריו, מכירות הדולרים גורמות לירידה בסטיות התקן באופציות לרמה של כ-5.7% באופציות שבכסף (לעומת סטיות תקן של כ-6.5% בשבוע שעבר).
lt/pgt

ltpgt
הירידה בשער הדולר מתרחשת על רקע מגעים וההערכות להקמת ממשלת אחדות, כך שהקמה ממשלה ימנית צרה עשויה לגרום להתחזקות בדולר. בגיפט, מקבוצת אילנות בטוחה, מעריכים כי כישלון בהקמת ממשלת אחדות עשוי להביא את שער החליפין של הדולר לרמות של 4.16 שקלים. מצד שני, הקמת ממשלת אחדות תייצב את שער החליפין על רמות של 4.11 שקלים.
lt/pgt

ltpgt
כלכלני מנורה גאון קרנות נאמנות, מעריכים כי הקמת ממשלת אחדות עשויה להביא להתחזקות של השקל עד לרמה של 4.07 שקלים. להערכתם, בטווח הארוך פועלים כוחות בכיוון של פיחות בשער השקל, בשל הקטנת היצע המט"ח - דבר שיביא לפיחות בשקל בסיכומה של השנה.
lt/pgt

ltpgt
גורם נוסף שעשוי לתמוך בהתחזקות השקל בטווח הקצר, הוא הגדלת פער הריביות בין השקל לדולר. שתי הורדות הריבית האחרונות בארה"ב בשיעור של 0.5% כל אחת, מול הפחתות ריבית נמוכות יותר בארץ, הגדילו את פער הריביות לרמה של 2.2%, דבר שמעלה את אטרקטיוויות השקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully