וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "לשינוי ולמפדל אין רגש רחמנות"

18.7.2003 / 13:58

מנהיג ש"ס הסביר לחד הוריות את הנימוקים הקואליציוניים של שרון; אמר: הוא ידע שלא ניתן לו לעשות מה שהוא רוצה; המפגינות בירושלים לא יקבלו דמי אבטלה

האימהות החד הוריות המפגינות בירושלים נפגשו בצהריים עם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף, במטרה לגייס את תמיכתו במאבקן. הרב יוסף אמר לאימהות כי אין באפשרותו להושיע אותם, מכיוון שש"ס נמצאת באופוזיציה. בקול ישראל דווח כי הרב הפציר באמהות להמשיך ולהיאבק וגם להתפלל.

בפגישה תקף הרב יוסף את ראש הממשלה: "שרון ידע שאם נהיה בקואליציה לא ניתן לו לעשות את מה שהוא רוצה, לכן, זרק אותנו ולקח לו את שינוי, את מפדל. הם לא אכפת להם, אין להם רגש רחמנות בליבם". הרב חיזק את ידי האמהות ואמר: "תדעו שאנו מברכים אתכן".

שר העבודה והרווחה, זבולון אורלב (מפדל), הגיב על דברי הרב עובדיה ואמר כי הגזירות על החד הוריות נקבעו כבר בממשלה הקודמת, שבה ישבה ש"ס שאף החזיקה בתיק הרווחה.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

האמהות החד הוריות שהגיעו למאהל המחאה בירושלים לא יוכלו להתייצב בלשכת התעסוקה בבירה כדי לקבל דמי אבטלה. סגן שר התעשייה המסחר והתעסוקה, מיכאל רצון (ליכוד), דחה אמש בקשה של האגודה לזכויות האזרח לאפשר לתשע מהשובתות לקבל אישור חריג לכך. לדבריו, "התייצבות בלשכת התעסוקה שאינה במקום המגורים אינה חוקית".

החד הוריות סירבו להיפגש עם ועדת הסיוע

הוועדה הציבורית בראשותו של השופט בדימוס עזרא קמא, שנועדה לסייע המשפחות החד הוריות שנפגעו מהתכנית הכלכלית, לא תתכנס היום. נציגות המשפחות החד הוריות השובתות מול משרד האוצר סירבו לבוא לוועדה ודרשו להיפגש עם שר האוצר, בנימין נתניהו. ויקי כנפו, המובילה את המאבק, הסבירה שהיא מעוניינת בפתרון "מהותי, לא נקודתי" של הבעיה. הוועדה, שקיבלה תקציב של 20 מיליון שקל לסיוע, התכנסה אתמול לראשונה והכינה רשימה של גופים שיעזרו לה לקבוע מי המועמדים לסיוע.

באוצר ביקשו מהוועדה לקבוע אמות מידה למקרים חריגים הזכאים לסיוע. שניים משלושת חברי הוועדה, הד"ר מומי דהאן ויו"ר איגוד העובדים הסוציאלים, אתי פרץ, הביעו בעבר התנגדות לקיצוץ בקצבאות במסגרת התכנית הכלכלית.

בהכנת הידיעה השתתפו אורה קורן, יהונתן ליס ומוטי בסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully