וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רציו תנסה בפעם השנייה להאריך את מועד המימוש של האופציות

3.3.2001 / 18:53

זאת לאחר שקבוצת גלובוס מאשקלון, אליה משתייך גם משקיע הנפט ראובן כהן, הסירה את התנגדותה להארכת מועד המימוש


ltpgt
מחירי השפל אליהן התדרדרו מחירהן של יחידות ההשתתפות של שותפויות הנפט והגז הובילו למצב בו האופציות שבידי מחזיקי יחידות ההשתתפות יצאו מחוץ לכסף, והמרתן ליחידות השתתפות רגילות לא כדאית מבחינה כלכלית. המצב הזה משפיע כמובן גם על השותפויות עצמן, שאיבדו צינור מימון עיקרי לפעילותם.
lt/pgt

ltpgt
אז מה עושים? מרבית שותפויות הנפט האריכו את תקופת המימוש של האופציות בציפייה להתאוששות בענף חיפושי הנפט והגז, מה שיחזיר אולי את השווי הכלכלי לאופציות. לכאורה, נראה כי הארכת מועד המימוש של האופציות אמורה להיות טובה לכולם: לבעלי היחידות, שהאופציות שברשותם יקבלו ערך כלכלי, וגם לשותפות עצמה, שאמורה ליהנות מכניסת מזומנים לקופתה כתוצאה ממימוש האופציות.
lt/pgt

ltpgt
לכן ההתנגדות בה נתקלה שותפות חיפושי הנפט והגז רציו , שבשליטת יגאל לנדאו ומשפחת רוטלוי, בבואה להאריך את מועד המימוש של האופציות שאמורות לפקוע בסוף החודש, היתה יותר ממפתיעה.
lt/pgt

ltpgt
באסיפת בעלי יחידות ההשתתפות שקיימה השותפות בשבוע שעבר, התנגדה קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי קבוצת גלובוס אינטרנשיונל להארכת התוקף של האופציות. גלובוס היא קבוצה בראשות שלמה שוקרון שבסיסה באשקלון והיא עוסקת במגוון תחומים כמו בנייה, השקעות בני"ע ופעילות בשוק המעו"ף.
lt/pgt

ltpgt
שוקרון לא הסביר מדוע הוא מתנגד להארכת מועד המימוש, אולם ההתנגדות שלו ושל יתר חברי הקבוצה שהוא מייצג, הובילה לכך שבסופו של דבר אסיפת בעלי יחידות ההשתתפות דחתה את ההצעה.
lt/pgt

ltpgt
אגב, קבוצת גלובוס כוללת גם את ראובן כהן-מלמד, משקיע שהתפרסם לאחר שרכש לפני שנים כמויות גדולות של יחידות השתתפות של אבנר 268011-MRQ, ומכר אותם שנים מאוחר יותר ברווח של עשרות מיליוני שקלים לאיש העסקים יצחק תשובה.
lt/pgt

ltpgt
מכל מקום, לקבוצת גלובוס נפל בשבוע שעבר האסימון, והם הבינו כי התנגדותם להארכת מועד המימוש של האופציות פוגעת בין היתר גם בהם. לכן ביקשו בקבוצה לכנס מחדש אסיפה של בעלי יחידות השתתפות בה הם מבטיחים לתמוך בהחלטה להאריך את תקופת המימוש של האופציות, שאמורות לפקוע בסוף החודש, בחצי שנה. האסיפה לכן תתכנס ביום ראשון במשרדי רציו.
lt/pgt

ltpgt
במהלך חצי השנה קרובה אמורה רציו להתחיל ולבצע קידוח למטרות גז בחוף פלמחים, בהשקעה של חצי מיליון דולר. לאחר מכן מתכננת רציו לבצע קידוח לעומק של 3.5 ק"מ באזור גן יבנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully